BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 23, 01.10.2016

Öz

-

Kaynakça

  • Ayral, M., Özdemir, N., Türedi, A., Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., & Tahirbegi, Y. (2014). Öğretmen özerkliği ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki: PISA Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 207-218.
  • Balım, A. G., Kesercioğlu, T., İnel, D., & Evrekli, E. (2009). Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 55-74.
  • Benson, P. (2007). Autonomy in language teaching and learning. Language Teaching, 40(1), 21- 40.
  • Berry, J. (2012). An investigation into teachers’ professional autonomy in England: implications for policy and practice (Unpublished Doctoral Dissertation). University of Hertfordshire, Hertfordshire.
  • Black, A. E., & Deci, E. L. (2000). The effects of instructors' autonomy support and students' autonomous motivation on learning organic chemistry: A self‐determination theory perspective. Science Education, 84(6), 740-756.
  • Bozgeyikli, H., Sünbül, A. M., Kesici, S., & Ure, O. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin, öğrencileri motive etme düzeyleri ile temel psikolojik ihtiyaçlarının ilişkisel analizi. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İnönü Üniversitesi: Malatya: 9-11 Temmuz 2003.
  • Bryk, A. S., Sebring, P. B., Kerbow, D., Rollow, S., & Easton, J. Q. (1998). Charting Chicago School Reform: Democratic Localism as a Lever for Change. Boulder: Westview Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çankaya, Z. C. (2009). Özerklik desteği, temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve öznel iyi olma: Öz-belirleme kuramı. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 23-31.
  • Çolak, İ. (2016). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki: Muğla ili örneği (Unpublished Master’s Thesis). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Conley, S., Schmidle, T., & Shedd, J. (1988). Teacher participation in the management of school systems. The Teachers College Record, 90(2), 259-280.
  • Emir, S., & Kanlı, E. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin öğrencilerini motive etme biçimlerinin incelenmesi. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 63-79.
  • Freidman, I. A. (1999). Teacher-perceived work autonomy: The concept and its measurement. Educational and Psychological Measurement, 59(1), 58-76.
  • Gömleksiz, M. N., & Bozpolat, E. (2012). İlköğretimde yabancı dil öğreniminde öğrenen özerkliği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 4(3), 95-114.
  • Güvenç, E., & Güvenç, H. (2014). İlköğretim matematik ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ve özerklik desteği algıları. NWSA: Education Sciences, 9(3), 311-320.
  • Güvenç, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin özerklik destekleri ve mesleki özyeterlik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(1), 99-116.
  • Ingersoll, R. (1996). Teachers’ decision making power and school conflict. Sociology of Education, 69(2), 159-176.
  • Ingersoll, R. (2007). Short on power, long on responsibility. Educational Leadership, 65(1), 20- 25.
  • Jiang, Y. & Ma, T. (2012). A Comparative study of teacher autonomy between novice teachers and proficient teachers in the context of university English teaching reform in China. Sino-US English Teaching, 9(3), 963-74.
  • Karabacak, M. (2014). Ankara ili genel liselerinde görev yapan öğretmenlerin özerklik algıları ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki (Unpublished Master’s Thesis). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kreis, K. & Young Brockopp, D. (2001). Autonomy: A component of teacher job satisfaction. Education, 107(1), 110-115.
  • Lamb, T. (2008). Learner autonomy and teacher autonomy: Synthesizing an agenda. In T. Lamb & H. Reinders (Eds.), Learner and Teacher Autonomy: Concepts, Realities, and Responses (pp. 269-284). Amsterdam: John Benjamins Publishing.
  • Lamb, T., & Reinders, H. (Eds.). (2008). Learner and teacher autonomy: Concepts, realities, and response (Vol. 1). Amsterdam: John Benjamins Publishing.
  • Little, D. (1995). Learning as dialogue: The dependence of learner autonomy on teacher autonomy. System, 23(2), 175-181.
  • Liu, X.S. (2007). The effect of teacher influence at school on first-year teacher attrition: A multilevel analysis of the Schools and Staffing Survey for 1999–2000. Educational Research and Evaluation, 13(1), 1-16.
  • Luthans, F. (1992). Organizational behavior. New York: McGraw Hill Inc.
  • MacBeath, J. (2012). Future of teaching profession. Educational International Research Institute and University of Cambridge.
  • Morgan, D. L. (1997). The focus group guidebook (Vol. 1). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moomaw, W. E. (2005). Teacher-perceived autonomy: a construct validation of the teacher autonomy scale (Doctoral dissertation). The University of West Florida.
  • Nşñez, J. L., Fernández, C., León, J., & Grijalvo, F. (2015). The relationship between teacher’s autonomy support and students’ autonomy and vitality. Teachers and Teaching, 21(2), 191-202.
  • Oğuz, A. (2013a). Öğrenen özerkliğini destekleme ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2177-2194.
  • Oğuz, A. (2013b). Öğretmenlerin öğrenen özerkliğinin desteklenmesini ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1-26.
  • Oğuz A., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studies,1(1), 37-76.
  • Özkal, N., & Demirkol, A. Y. (2014). Öğrenen özerkliğinin desteklenmesinin gerekliliğine ve sergilenmesine ilişkin öğretmen görüşleri. E- Journal of New World Sciences Academy, 9(3), 293-310.
  • Öztürk, İ. H. (2011). Öğretmen özerkliği üzerine kuramsal bir inceleme. Electronic Journal of Social Sciences, 35, 82-99.
  • Pearson, L. C., & Hall, B. W. (1993). Initial construct validation of the teaching autonomy scale. The Journal of Educational Research, 86(3), 172-178.
  • Pearson, L. C., & Moomaw, W. (2005). The relationship between teacher autonomy and stress, work satisfaction, empowerment, and professionalism. Educational Research Quarterly, 29(1), 37.
  • Reeve, J. (2009). Why teachers adopt a controlling motivating style toward students and how they can become more autonomy supportive. Educational Psychologist, 44(3), 159-175.
  • Reeve, J., Bolt, E., & Cai, Y. (1999). Autonomy-supportive teachers: How they teach and motivate students. Journal of Educational Psychology, 91(3), 537.
  • Reeve, J., & Cheon, S. H. (2016). Teachers become more autonomy supportive after they believe it is easy to do. Psychology of Sport and Exercise, 22, 178-189. doi:10.1016/j.psychsport.2015.08.001
  • Rudolph, L. (2006). Decomposing teacher autonomy: A study investigating types of teacher autonomy and how it relates to job satisfaction (Doctoral dissertation). University of Pennsylvania, Pennsylvania.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68.
  • Scharle, A., & Szabo, A. (2000). Learner autonomy: A guide to learner responsibility. United Kingdom: Cambridge University Press.
  • Sert, N. (2007). Öğrenen özerkliğine ilişkin bir ön çalışma. İlköğretim Online, 6(1), 180-196.
  • Short, P. M. (1994). Defining teacher empowerment. Education, 114(4), 488-493.
  • Sierens, E., Vansteenkiste, M., Goossens, L., Soenens, B., & Dochy, F. (2009). The synergistic relationship of perceived autonomy support and structure in the prediction of self‐regulated learning. British Journal of Educational Psychology, 79(1), 57-68.
  • Smylie, M. A. (1992). Teacher participation in school decision making: Assessing willingness to participate. Educational Evaluation and Policy Analysis, 14(1), 53-67.
  • Šteh, B., & Požarnik, B. M. (2005). Teachers’ perception of their professional autonomy in the environment of systemic change. Netherlands: Springer.
  • Usluer, L. (2000). Views of teachers and administrators on why female teachers are not promoted to administrative positions (Master’s Thesis). Ankara University, Ankara.
  • Üstünoğlu, E. (2009). Dil öğrenmede özerklik: Öğrenciler kendi öğrenme sorumluluklarını üstlenebiliyorlar mı? Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(2), 148-169.
  • Üzüm, P. (2014). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen özerkliğine ilişkin farkındalık düzeylerinin yapısal ve bireysel boyutları açısından değerlendirilmesi (İzmir ili örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Üzüm P. & Karslı, M. D. (2013). Sınıf öğretmenlerin öğretmen özerkliğine ilişkin farkındalık düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-94.
  • Vieira, F. (2010). Towards teacher and learner autonomy: Exploring a pedagogy of experience in teacher education. Revista Canaria de Estudios Ingleses, 61(1), 13-27.
  • Yılmaz, K., Oğuz A., & Altınkurt, Y., (2016). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, doi: 10.16986/HUJE.2016016394.
  • Zola, E. (2011). Gerçek. İstanbul: Kırmızı Yayınları.

The Relationship between the Teacher Autonomy and Learner Autonomy Support Behaviors

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 23, 01.10.2016

Öz

In the current study, the purpose is to determine the relationship between teachers’ autonomy behaviors and learner autonomy support behaviors. The current study was designed in the survey model. The population of the study is comprised of teachers working in elementary, secondary and high schools located in the city of Muğla, Turkey, and its surrounding districts during the 2015-2016 school year. The sampling of the study consists of 428 teachers selected through disproportional cluster sampling technique. In the study, the Teacher Autonomy Scale and Learner Autonomy Support Behaviors Scale were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, t-test, ANOVA, correlation and multiple regression analysis were employed. The results of the analyses revealed that the general autonomy behaviors of the teachers are above medium level. The autonomy behavior most frequently exhibited by the teachers is communication autonomy and the least exhibited is professional development autonomy. The teachers are of the opinion that they often demonstrate learner autonomy support behaviors. There is a medium level and same directional correlation between the teacher autonomy and learner autonomy support behaviors. The dimensions of teacher autonomy explain 12% of learner autonomy support behaviors. Communication autonomy and teaching process autonomy are important predictors of learner autonomy support behaviors

Kaynakça

  • Ayral, M., Özdemir, N., Türedi, A., Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., & Tahirbegi, Y. (2014). Öğretmen özerkliği ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki: PISA Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 207-218.
  • Balım, A. G., Kesercioğlu, T., İnel, D., & Evrekli, E. (2009). Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 55-74.
  • Benson, P. (2007). Autonomy in language teaching and learning. Language Teaching, 40(1), 21- 40.
  • Berry, J. (2012). An investigation into teachers’ professional autonomy in England: implications for policy and practice (Unpublished Doctoral Dissertation). University of Hertfordshire, Hertfordshire.
  • Black, A. E., & Deci, E. L. (2000). The effects of instructors' autonomy support and students' autonomous motivation on learning organic chemistry: A self‐determination theory perspective. Science Education, 84(6), 740-756.
  • Bozgeyikli, H., Sünbül, A. M., Kesici, S., & Ure, O. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin, öğrencileri motive etme düzeyleri ile temel psikolojik ihtiyaçlarının ilişkisel analizi. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İnönü Üniversitesi: Malatya: 9-11 Temmuz 2003.
  • Bryk, A. S., Sebring, P. B., Kerbow, D., Rollow, S., & Easton, J. Q. (1998). Charting Chicago School Reform: Democratic Localism as a Lever for Change. Boulder: Westview Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çankaya, Z. C. (2009). Özerklik desteği, temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve öznel iyi olma: Öz-belirleme kuramı. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 23-31.
  • Çolak, İ. (2016). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki: Muğla ili örneği (Unpublished Master’s Thesis). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Conley, S., Schmidle, T., & Shedd, J. (1988). Teacher participation in the management of school systems. The Teachers College Record, 90(2), 259-280.
  • Emir, S., & Kanlı, E. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin öğrencilerini motive etme biçimlerinin incelenmesi. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 63-79.
  • Freidman, I. A. (1999). Teacher-perceived work autonomy: The concept and its measurement. Educational and Psychological Measurement, 59(1), 58-76.
  • Gömleksiz, M. N., & Bozpolat, E. (2012). İlköğretimde yabancı dil öğreniminde öğrenen özerkliği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 4(3), 95-114.
  • Güvenç, E., & Güvenç, H. (2014). İlköğretim matematik ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ve özerklik desteği algıları. NWSA: Education Sciences, 9(3), 311-320.
  • Güvenç, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin özerklik destekleri ve mesleki özyeterlik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(1), 99-116.
  • Ingersoll, R. (1996). Teachers’ decision making power and school conflict. Sociology of Education, 69(2), 159-176.
  • Ingersoll, R. (2007). Short on power, long on responsibility. Educational Leadership, 65(1), 20- 25.
  • Jiang, Y. & Ma, T. (2012). A Comparative study of teacher autonomy between novice teachers and proficient teachers in the context of university English teaching reform in China. Sino-US English Teaching, 9(3), 963-74.
  • Karabacak, M. (2014). Ankara ili genel liselerinde görev yapan öğretmenlerin özerklik algıları ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki (Unpublished Master’s Thesis). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kreis, K. & Young Brockopp, D. (2001). Autonomy: A component of teacher job satisfaction. Education, 107(1), 110-115.
  • Lamb, T. (2008). Learner autonomy and teacher autonomy: Synthesizing an agenda. In T. Lamb & H. Reinders (Eds.), Learner and Teacher Autonomy: Concepts, Realities, and Responses (pp. 269-284). Amsterdam: John Benjamins Publishing.
  • Lamb, T., & Reinders, H. (Eds.). (2008). Learner and teacher autonomy: Concepts, realities, and response (Vol. 1). Amsterdam: John Benjamins Publishing.
  • Little, D. (1995). Learning as dialogue: The dependence of learner autonomy on teacher autonomy. System, 23(2), 175-181.
  • Liu, X.S. (2007). The effect of teacher influence at school on first-year teacher attrition: A multilevel analysis of the Schools and Staffing Survey for 1999–2000. Educational Research and Evaluation, 13(1), 1-16.
  • Luthans, F. (1992). Organizational behavior. New York: McGraw Hill Inc.
  • MacBeath, J. (2012). Future of teaching profession. Educational International Research Institute and University of Cambridge.
  • Morgan, D. L. (1997). The focus group guidebook (Vol. 1). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moomaw, W. E. (2005). Teacher-perceived autonomy: a construct validation of the teacher autonomy scale (Doctoral dissertation). The University of West Florida.
  • Nşñez, J. L., Fernández, C., León, J., & Grijalvo, F. (2015). The relationship between teacher’s autonomy support and students’ autonomy and vitality. Teachers and Teaching, 21(2), 191-202.
  • Oğuz, A. (2013a). Öğrenen özerkliğini destekleme ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2177-2194.
  • Oğuz, A. (2013b). Öğretmenlerin öğrenen özerkliğinin desteklenmesini ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1-26.
  • Oğuz A., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studies,1(1), 37-76.
  • Özkal, N., & Demirkol, A. Y. (2014). Öğrenen özerkliğinin desteklenmesinin gerekliliğine ve sergilenmesine ilişkin öğretmen görüşleri. E- Journal of New World Sciences Academy, 9(3), 293-310.
  • Öztürk, İ. H. (2011). Öğretmen özerkliği üzerine kuramsal bir inceleme. Electronic Journal of Social Sciences, 35, 82-99.
  • Pearson, L. C., & Hall, B. W. (1993). Initial construct validation of the teaching autonomy scale. The Journal of Educational Research, 86(3), 172-178.
  • Pearson, L. C., & Moomaw, W. (2005). The relationship between teacher autonomy and stress, work satisfaction, empowerment, and professionalism. Educational Research Quarterly, 29(1), 37.
  • Reeve, J. (2009). Why teachers adopt a controlling motivating style toward students and how they can become more autonomy supportive. Educational Psychologist, 44(3), 159-175.
  • Reeve, J., Bolt, E., & Cai, Y. (1999). Autonomy-supportive teachers: How they teach and motivate students. Journal of Educational Psychology, 91(3), 537.
  • Reeve, J., & Cheon, S. H. (2016). Teachers become more autonomy supportive after they believe it is easy to do. Psychology of Sport and Exercise, 22, 178-189. doi:10.1016/j.psychsport.2015.08.001
  • Rudolph, L. (2006). Decomposing teacher autonomy: A study investigating types of teacher autonomy and how it relates to job satisfaction (Doctoral dissertation). University of Pennsylvania, Pennsylvania.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68.
  • Scharle, A., & Szabo, A. (2000). Learner autonomy: A guide to learner responsibility. United Kingdom: Cambridge University Press.
  • Sert, N. (2007). Öğrenen özerkliğine ilişkin bir ön çalışma. İlköğretim Online, 6(1), 180-196.
  • Short, P. M. (1994). Defining teacher empowerment. Education, 114(4), 488-493.
  • Sierens, E., Vansteenkiste, M., Goossens, L., Soenens, B., & Dochy, F. (2009). The synergistic relationship of perceived autonomy support and structure in the prediction of self‐regulated learning. British Journal of Educational Psychology, 79(1), 57-68.
  • Smylie, M. A. (1992). Teacher participation in school decision making: Assessing willingness to participate. Educational Evaluation and Policy Analysis, 14(1), 53-67.
  • Šteh, B., & Požarnik, B. M. (2005). Teachers’ perception of their professional autonomy in the environment of systemic change. Netherlands: Springer.
  • Usluer, L. (2000). Views of teachers and administrators on why female teachers are not promoted to administrative positions (Master’s Thesis). Ankara University, Ankara.
  • Üstünoğlu, E. (2009). Dil öğrenmede özerklik: Öğrenciler kendi öğrenme sorumluluklarını üstlenebiliyorlar mı? Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(2), 148-169.
  • Üzüm, P. (2014). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen özerkliğine ilişkin farkındalık düzeylerinin yapısal ve bireysel boyutları açısından değerlendirilmesi (İzmir ili örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Üzüm P. & Karslı, M. D. (2013). Sınıf öğretmenlerin öğretmen özerkliğine ilişkin farkındalık düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-94.
  • Vieira, F. (2010). Towards teacher and learner autonomy: Exploring a pedagogy of experience in teacher education. Revista Canaria de Estudios Ingleses, 61(1), 13-27.
  • Yılmaz, K., Oğuz A., & Altınkurt, Y., (2016). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, doi: 10.16986/HUJE.2016016394.
  • Zola, E. (2011). Gerçek. İstanbul: Kırmızı Yayınları.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35YJ79VU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Şakir Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, A. Ş. (2016). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
AMA Yazıcı AŞ. Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. EBAD - JESR. Ekim 2016;6(2):1-23.
Chicago Yazıcı, Ahmet Şakir. “Öğretmenlerin özerklik davranışları Ile öğrenen özerkliğini Destekleme davranışları arasındaki ilişki”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, sy. 2 (Ekim 2016): 1-23.
EndNote Yazıcı AŞ (01 Ekim 2016) Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 2 1–23.
IEEE A. Ş. Yazıcı, “Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki”, EBAD - JESR, c. 6, sy. 2, ss. 1–23, 2016.
ISNAD Yazıcı, Ahmet Şakir. “Öğretmenlerin özerklik davranışları Ile öğrenen özerkliğini Destekleme davranışları arasındaki ilişki”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/2 (Ekim 2016), 1-23.
JAMA Yazıcı AŞ. Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. EBAD - JESR. 2016;6:1–23.
MLA Yazıcı, Ahmet Şakir. “Öğretmenlerin özerklik davranışları Ile öğrenen özerkliğini Destekleme davranışları arasındaki ilişki”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016, ss. 1-23.
Vancouver Yazıcı AŞ. Öğretmenlerin özerklik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. EBAD - JESR. 2016;6(2):1-23.