BibTex RIS Kaynak Göster

Historical Geographic Issues In The 6th Class Social Sciences Classbook

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 42 - 49, 11.07.2016

Öz

The importance of historical geography on Social Studies Lecture is tried to be handled at this study and historical geography issues in the processed subjects are handled as an example at the chapter named ‘Turks in Silk Road’ in the renewed Social Studies Class book of the Sixth Class. In the Social Sciences Classbook, when some historical topics are processed, besides being the chapters in which historical geographic issues are mentioned, inspite of having great importance the parts those are never mentioned are detected. Historical geographic issues at the Turks in Silk Road chapter are evaluated

Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabında Tarihi Coğrafya Unsurları

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 42 - 49, 11.07.2016

Öz

Bu çalışmada tarihi coğrafya konularının Sosyal Bilgiler dersindeki önemi üzerinde durulmaya çalışılmış ve bu bağlamda bu konuya örnek olarak yenilenen Sosyal Bilgiler 6. sınıf ders kitabında “İpek Yolunda Türkler” ünitesinde işlenen konuların içerisinde bulunan tarihi coğrafya hususları örnek konu olarak ele alınmıştır. Sosyal Bilgiler ders kitabı içerisinde bazı tarih konuları işlenirken tarihi coğrafya unsurlarından bahsedilen yerler olduğu kadar, büyük önem arz etmesine rağmen hiç bahsedilmeyen kısımlarda tespit edilmiştir. İpek Yolunda Türkler ünitesindeki tarihi coğrafya hususları değerlendirilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44PV24NU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Arslan

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Arslan, M. (2016). Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabında Tarihi Coğrafya Unsurları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 42-49.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır