BibTex RIS Kaynak Göster

Factor Analysis of Accounting Education Success in Undergraduate Level Students

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 65 - 79, 11.07.2016

Öz

It is a requirement to measure the effectiveness of teaching techniques which increases learning level and educational quality. The creation of a sustainable model of education may be important the students’ studying method and their attitude towards learning determine the degree and effectiveness of these methods. In this study, the data was obtained from the accounting department at the graduate level which has to do with accounting courses and the students attitudes were analyzed as well. The reseach was carried out at the Süleyman Demirel University Yalvaç Büyükkutlu scope of the research in the School of Applied Sciences Accounting and Financial Management Department. According to the findings, students accounting classes and accounting classes with modern methods described were determined to have a more positive attitude. Students are to keep their pace with both today's business and technological conditions of their accounting education as well as the need to be adapted to the demands of the industries

Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Analizi

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 65 - 79, 11.07.2016

Öz

Eğitimde kalitenin artırılabilmesi için; öğrenme düzeyini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve öğretim tekniklerinin etkinliğinin ölçülebilmesi bir gerekliliktir. Öğrencilerin, ders işleme yöntemlerine karşı tutumlarını belirlemek ve bu yöntemlerin etkinlik derecelerini ölçmek, sürdürülebilir bir eğitim modelinin oluşturulabilmesi açısından önemli olabilir. Bu çalışmada, lisans düzeyinde yoğun olarak muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe derslerine ve bu derslerin işlenmesine yönelik tutumları analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nda Muhasebe ve Finansal Yönetim bölümü öğrencileri ele alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin muhasebe derslerine ve modern yöntemlerle anlatılan muhasebe derslerine karşı daha olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin, günümüz iş koşullarına ayak uydurabilmeleri için aldıkları muhasebe eğitiminin hem teknolojik koşullara hem de sektörün taleplerine uyarlanması gerekmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44RB87CF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birkan Büyükarıkan

Ulukan Büyükarıkan

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2016). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 65-79.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır