Yeryüzünün tamamının ya da bir bölümünün belli bir oranda küçültülerek düzlem üzerine aktarılmış şekline harita denir. Bu çalışma ile Sosyal bilgiler öğretim programında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği, ders kitaplarına ve öğrenci çalışma kitaplarına bunların nasıl yansıtıldığı, hangi ünitelerde harita kullanımı ile ilgili konulara yer verildiği, hangi konularda ve ne şekilde haritaların kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada bir nitel araştırma yöntemi olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak 2012-2013 öğretim yılında 4.5.-6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde kullanılan öğretim programları, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarının içerik analizleri yapılmaya çalışılmıştır. Bahsedilen öğretim programları incelenmiş, öğretim programlarında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği üzerinde durulmuş, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarındaki ünitelerde kullanılan haritaların hangi amaçlar için ve ne sıklıkla kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Haritaların ünitelerdeki sayıları ve haritaların özellikleri üzerinde durulmuştur
A map ıs a form of the whole or a part of earth by lessening in a certain extent to a plane. Whıth this study in social studies cirriculum, which attainments have been reflected to text books and students workbooks, in which units the issues on using map have been given and how we use maps in units has been tried to determine. In this study, document rewiew which is a method of qualitative research has been used. In 2012-2013 academic year, the cirriculum which is used in 4’th 5’th 6’th 7’th grades, social studies books and 8’th grade’s workbooks, content analysis have been tried to determine. Mentioned cirriculum has been exemined and which attainments on the use of map have been given, for what purposes and how often maps have been used in units of textbook and student workbooks has been determined. The numbers of maps and map features have been emphasized, too.
Diğer ID | JA44RF79AF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır