Eğitim alanındaki son gelişmelere baktığımızda vatandaşlık eğitiminin demokratik bir toplumun oluşabilmesi için öğrencileri gerekli bilgi, beceri ve değerlerle1 donatmayı hedeflediğini görmekteyiz. Vatandaşlık Eğitimi dersi alan öğrencilerden sorunlara eleştirel bakabilen, kendi düşüncelerini ifade edebilen, başkalarının düşüncelerine saygılı, barış içinde bir arada yaşama kültürüne sahip, toplum sorunlarına duyarlı bireyler olmaları hedeflenmektedir. Vatandaşlık eğitimi müfredatı ülkemizde ilk kez Atatürk’ün Medeni Bilgiler El Kitabı ile başlar. Devleti ve yurttaşlarını bir arada tutan bağları güçlendirmek amacıyla vatandaşlık eğitimine önem vermek bu dönemde gerçekleştirilen eğitimdeki yenileşme hareketlerinin bir parçası olmuştur. Bu çalışmanın amacı; Vatandaşlık ve demokrasi eğitimine niçin gerek duyulduğunun belirlenmesidir. Burdur il Merkezinde bulunan 15 ilköğretim okulunda çalışan 15 sosyal bilgiler öğretmeni ile görüşülmüştür ve görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Araştırmanın bu konuda alan bazında son yıllarda yapılmış bir çalışma olmaması ve bu dersin son yıllarda eğitim öğretim programına girmesi nedeniyle daha sonra bu konuda yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir
When we looked at the last progress in area of educatıon , ıt has been seen that the course of citizenship has aimed that the students who have been filled with information, ability, and values to form a democratic society. It has been aimed that from Students taking the course in citizenship education students to criticize the problems, Express themselves easily, be respectful to other people’s thoughts, have cultural ability to live in peace together and to be the people who are sensitive to the problems of society. For he first time Citizenship education curriculum; the education of democratic citizen started with the Cicilized Hand Book of Atatürk. In this term, the training of citizenship had been the part of ınnovation ın education in order to strenghten the relationship between the government and citizens.The aim of this study is to determine why shoul be need education of citizenship and democracy. Reseurcers discussioned with teacher of 15 social studies who work 15 elementary schools in center of Burdur City, and recorded this conversation.There is’nt any study about this subject recently and it is thought that this reserch will light on other studies which will make later so that this lesson participate in the programme of education and teaching resently
Diğer ID | JA44RS93UK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır