1960’ların sonunda, kendilerinden önceki sanat hareketlerinden etkilenerek ortaya çıkan Land Art sanatçıları, modernist zihniyetin hegemonyası altında olan sanatı, steril ve sınırlı galerilerden kurtarıp özgürlüğüne kavuşturma düşüncesiyle, galerilerden ve modernist ilişkilerden uzaklaşarak eserlerini doğada, uçsuz bucaksız çöllerde, dağlarda, tarlalarda, deniz kıyılarında yapmaya başlamışlardır. Sanatın disiplinleri arasındaki sınırları kaldırıp, sanatın kapsamını ve malzeme çeşitliliğini de olabildiğince genişletme yoluna gitmişlerdir. Bu çalışma kapsamında iki Land Art sanatçısı, Michael Heizer ve Richard Long’un üretim ve sergileme tarzları, hem birbirleriyle hem de Land Art’ın ilkeleriyle karşılaştırılmaya çalışılmıştır.
Land Art artists, who were impressed art movements at the end of 1960’s, began to create their artworks in the nature, vast deserts, mountains, fields, see shores by far away from galeries and modernist relations to liberate the art, which was under the hegemony of modernist mentality, from steril and limited galleries. They sought to expand the contest and materials of arts by removing boundaries amoung the art’s disciplines. In the context of this article, the creating and exhibiting style of two artists, Michael Heizer and Richard Long, have been tried to compare according to each other and principles of Land Art.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | JA44SC42BM |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır