Dünyada ve ülkemizde hızla artan bilgi kirliliği yaşamımızın her anında karşımıza çıkmaya başlamıştır. Bu yetişkinleri etkilemektedir fakat ortaöğretim seviyesinde öğrencileri çoğunlukla olumsuz olarak etkilemektedir. Öğrenciler kitle iletişim aracığıyla aradıkları bilgiye ulaşmaktadır. İnternet, cep telefonları her türlü bilgiye kolayca ulaşma olanağı vermektedir. Bilgiye her istediği anda ulaşma birçok tehlikeleri içinde barındırmaktadır. Sözlük, ansiklopedi, kitaplar ağırlıklı olarak doğru bilgileri taşırken öğrenciler bu kaynakları kullanmamaktadır. İletişim araçları ise çoğu zaman bilinçli olarak ortama sunulan, yalan, uydurulmuş, gerçeği saptıran, istedikleri düşünme şekline yönlendiren bilgiler taşımaktadır. Bu durum hep sürecektir. Bilgi kirliliğinin eğitimde öğrencilere yansımasının önüne geçmek, gerekmektedir. Bu çalışmada öğrencileri korumak için devlet okullarında, okul kütüphanelerine işlerlik kazandırma önerilmektedir. Bir yerin okul kütüphanesi olabilmesi için bilgi belge yönetimi mezunu kütüphaneci, koleksiyon, bütçe, yeterli mekân, teknolojik olanaklar, kullanıcı olması gerekmektedir. Burada en önemli görev okul yöneticisi, öğretmenlere düşmektedir Çalışma, “doküman analizi (incelemesi)” yöntemiyle yapılmıştır.
okul kütüphaneleri okul kütüphanecisi bilgi kirliliği ütopya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Politikası, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 85-86 |