Eğitim Bilimleri Tematik Araştırmalar Dergisi, Aralık ve Haziran aylarında olmak üzere yılda 2 defa Türkçe veya İngilizce dillerinde yayınlanan açık erişimli bilimsel hakemli bir dergidir. Eğitim Bilimleri Tematik Araştırmalar Dergisi, sürdürülebilir eğitim, sürdürülebilir çevre, sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri doğrultusunda araştırmalar, sürdürülebilir yenilenebilir enerji, sürdürülebilir teknoloji, sürdürülebilir yerleşim mekanları, sürdürülebilir planlama, sürdürülebilir su yönetimi, sürdürülebilir kültürel çevre uygulamaları ve eğitim bilimleri, psikolojik danışmanlık , psikoloji, aile eğitimi ve danışmanlığı alanında özgün araştırmalarda, ekolojik sistemdeki değişimlere ilişkin aile yapılarında değişimler, bağlantılı kavramlar ve güncel yaklaşımları disiplinlerarası yaklaşımla yansıtan özgün bilimsel çalışmalara katkı sağlamayı hedeflemektedir. Lisansüstü eğitimde Türkiye’nin nitelikli insan kaynağı ihtiyacını karşılaması yönünde belirlenen temalarda öğrencilerin disiplinlerarası etkileşimlerinde öğretici ve geliştirici olması beklenmektedir. Ayrıca Lisansüstü öğrencilerinin alanlarında yaptıkları bilimsel kriterlere uygun araştırma ve çalışmalarını akademik bir ortamda paylaşma imkanı sunulacaktır.
Eğitim Bilimleri Tematik Araştırmalar dergisi, Öğretmen yetiştirme ve eğitim bilimleri temel alanları, psikolojik danışmanlık, psikoloji, okul dışı eğitim, çevre eğitimi, eğitim teknolojileri, sürdürülebilir teknoloji, sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri alanlarında disiplinlerarası çalışmaları kabul etmektedir. Hedef kitlesi aile ve çevre eğitimi alanında çalışma yapan bilim insanları, eğitimciler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet veren kişi ve kuruluşlardır.
Eğitim Bilimleri Tematik Araştırmalar dergisi, Öğretmen yetiştirme ve eğitim bilimleri temel alanları, sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri, psikolojik danışmanlık, okul dışı eğitim, çevre eğitimi, eğitim teknolojileri, sürdürülebilir teknoloji vb. alanlarda disiplinlerarası çalışmaları kabul etmektedir. Hedef kitlesi aile ve çevre eğitimi alanında çalışma yapan bilim insanları, eğitimciler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet veren kişi ve kuruluşlardır.