Çevre kavramı; canlıların yaşamları süresince etkileşimde bulundukları ve ilişkilerini sürdürdükleri ortamı ifade etmektedir. Çevre yaşamın sürdürülmesi için oldukça önemli bir kavramsal yapıyı ifade etmektedir. Bu yapı gelişen ve değişen dünya ile birlikte çeşitli sorunları barındıran bir değişime uğramıştır. Sanayi devrimi sonrasında çeşitli sorunlarla birlikte ifade edilir hale gelmiştir. Eğitim süreci hayatın önemli bir parçasıdır. Bu süreç hayata ilişkin kavramların doğrudan ele alındığı bir yapıya sahiptir. Çevre de bu alanlardan biridir. Çevre kavramı okul öncesi eğitim sürecinden başlanarak öğrencilere eğitimin her kademesinde aktarılması gerekir. Bu sürecin aktif bir biçimde aktarılabileceği eğitim kademelerinden biri de ortaokul düzeyidir. Bu düzeyde önemli bir yere sahip olan Türkçe dersleri çevre kavramının aktarılabileceği bir yapıya sahiptir. Bu çalışmada ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan çevreye ilişkin metinlerin incelenmesini kapsamaktadır. İncelemede çevreye ilişkin konuları barındıran metinler ele alınmıştır. Metinlerde ve metne ilişkin etkinliklerde çevre kavramına ilişkin konu ve mesajlara yer verilmiştir. Ayrıca metinlere ilişkin görsellerin çevreye ilişkin yapıları dikkate alınmıştır. Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma 2024-2025 eğitim öğretim yılında kullanılan Türkçe ders kitaplarını kapsamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |