Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ARAÇ TALEBİ VE YAKİT FIYATLARİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN EŞBÜTÜNLEŞME TEKNİĞİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2005, Cilt: IX Sayı: 1-2, 689 - 701, 01.06.2005

Öz

Bu çalışmada eşbütünleşme ve hata düzeltme modeli ile Türkiye ‘de otomobil ve araç talebinin analizi yapılmıştır. Eşbütünleşme sonuçları kullanılan değişkenler arasında uzun dönem ilişkisinin varlığını göstermektedir. Uzun dönemde gelir ve fiyat esneklikleri birden büyük, yakıt fiyatları çapraz esnekliği ile alternatif kullanım esnekliği inelastik olarak bulunmuştur. Otomobil gelir esnekliği hem kısa hem de uzun dönemde birden oldukça büyük bulunmuştur.

Kaynakça

  • Alves, D.C.O. ve Bueno, R.L.S., (2003), “Short-run, Long-run and Croos Elasticities of Gasoline Demand in Brazil”, Energy Economics, 25, ss. 191-199.
  • Bitros, G.C., (2004), “Determinants of Expenditure in Automobile Maintenance: Some Evidence from Greece”, http://econwpa.wustl,edu:8089/eps/test/papers/9912 Z9912123.pdf
  • Enders, W., (2004), Applied Econometric Time Series, John Wiley & Sons Inc. New York.
  • Johnstone, N., Echeverria, J., Porras, I., and Mejias, R., (2001), “The
  • Environmental Consequences Of Tax Differentiation by Vehicle Age in Costa Rica”, Journal of Environmental Planning and Management, 44 (6), ss. 803-814.
  • Kraft, J. and Rodekohr, M., (1978), “Regional Demand for Gasoline: A Temporal Cross-Section Specifıcation”, Journal of Regional Science, 18 (1), ss. 45-55.
  • Kutlar, A., (2000), Ekonometrik Zaman Serileri, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Muellbauer, J., (1994), “The assessment: Consumer expenditure”, Oxford Revİew of Economic Policy, 10 (2), ss.1-41,
  • Murray, J. and Nicholas, S., (1999), “Quality, User Cost, Fonvard-Looking Behavior, and the Demand for Cars in the UK”, Journal of Economics and Business,; 51, ss. 237-258.
  • Ramanathan, R., (1999), “Short- and Long-run Elasticities of Gasoline Demand in India: An Empirical Analysis Using Cointegration Techniques”, Energy Economics, 21, ss. 321-330.
  • Tan, R., (1999), Ekonometri, Alfa Yayınevi, İstanbul.
  • Wasserfallen, W. and Güntensperger, H., “Gasoline Consumption and the Stock of Motor Vehicles: An Empirical Analysis for the Swiss Economy”, Energy Economics, 10, ss. 276-282.
  • Yaylalı, M., (2004), Mikroiktisat, Beta, İstanbul.
  • Yılmaz, Ö., (2001), “Erzurum’da Otomobil Talebinde Etkili Olan Demografik Faktörlerin Ekonometrik Analizi”, A.Ü. İİBF Dergisi, C.15, S.1-2, ss. 105-116.

A STUDY OF RELATION BETWEEN DEMAND FOR VEHICLE AND FUEL PRICES IN TURKEY BY COINTEGRATİON TECHNIQUE

Yıl 2005, Cilt: IX Sayı: 1-2, 689 - 701, 01.06.2005

Öz

Kaynakça

  • Alves, D.C.O. ve Bueno, R.L.S., (2003), “Short-run, Long-run and Croos Elasticities of Gasoline Demand in Brazil”, Energy Economics, 25, ss. 191-199.
  • Bitros, G.C., (2004), “Determinants of Expenditure in Automobile Maintenance: Some Evidence from Greece”, http://econwpa.wustl,edu:8089/eps/test/papers/9912 Z9912123.pdf
  • Enders, W., (2004), Applied Econometric Time Series, John Wiley & Sons Inc. New York.
  • Johnstone, N., Echeverria, J., Porras, I., and Mejias, R., (2001), “The
  • Environmental Consequences Of Tax Differentiation by Vehicle Age in Costa Rica”, Journal of Environmental Planning and Management, 44 (6), ss. 803-814.
  • Kraft, J. and Rodekohr, M., (1978), “Regional Demand for Gasoline: A Temporal Cross-Section Specifıcation”, Journal of Regional Science, 18 (1), ss. 45-55.
  • Kutlar, A., (2000), Ekonometrik Zaman Serileri, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Muellbauer, J., (1994), “The assessment: Consumer expenditure”, Oxford Revİew of Economic Policy, 10 (2), ss.1-41,
  • Murray, J. and Nicholas, S., (1999), “Quality, User Cost, Fonvard-Looking Behavior, and the Demand for Cars in the UK”, Journal of Economics and Business,; 51, ss. 237-258.
  • Ramanathan, R., (1999), “Short- and Long-run Elasticities of Gasoline Demand in India: An Empirical Analysis Using Cointegration Techniques”, Energy Economics, 21, ss. 321-330.
  • Tan, R., (1999), Ekonometri, Alfa Yayınevi, İstanbul.
  • Wasserfallen, W. and Güntensperger, H., “Gasoline Consumption and the Stock of Motor Vehicles: An Empirical Analysis for the Swiss Economy”, Energy Economics, 10, ss. 276-282.
  • Yaylalı, M., (2004), Mikroiktisat, Beta, İstanbul.
  • Yılmaz, Ö., (2001), “Erzurum’da Otomobil Talebinde Etkili Olan Demografik Faktörlerin Ekonometrik Analizi”, A.Ü. İİBF Dergisi, C.15, S.1-2, ss. 105-116.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Nişancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: IX Sayı: 1-2

Kaynak Göster

MLA Nişancı, Murat. “TÜRKİYE’DE ARAÇ TALEBİ VE YAKİT FIYATLARİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN EŞBÜTÜNLEŞME TEKNİĞİ İLE İNCELENMESİ”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. IX, sy. 1-2, 2005, ss. 689-01.

creative-commons.jpgBu Eser Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.