In the absence of an interventionist, parental coaching is a gradual learning/teaching process designed for parents to gain the competence to independently implement strategies and supports. This strategy involves developing parental capacity and encompasses a variety of adult learning methods aimed at supporting parents’ development and learning in a child’s daily activity environment. In this study, it is wanted to provide information and raise awareness about what parental coaching is and how it is applied. In this review, which was written to provide detailed information on what parental coaching and strategies are for practitioners and researchers, various recommendations were given to practitioners and researchers by explaining (1) the definition of parental coaching, (2) the definitions and explanations of parental coaching strategies, (3) the difficulties in implementing parental coaching, (4) the parent-child outcomes, and (5) the implications for practitioners.
Early İntervention Parental Coaching Parental Coaching Strategies
Erken müdahaleyle ilgili literatürde aile katılımını teşvik etmenin etkili yollarından biri ebeveyn koçluğu olarak ifade edilmektedir. Ebeveyn koçluğu müdahalecinin olmadığı durumlarda, ebeveynlerin stratejileri ve destekleri bağımsız olarak uygulayabilme yeterliliği kazanması için tasarlanan kademeli öğrenme/öğretme sürecidir. Bu stratejide ebeveyn kapasitesinin geliştirilmesi söz konusudur ve ebeveynlerin çocuğun günlük aktivite ortamlarında gelişim ve öğrenmesinin desteklenmesini amaçlayan çeşitli yetişkin öğrenme yöntemlerini kapsamaktadır. Bu bağlamda önerilen koçluk stratejileri, yetişkin öğrenme ilkelerini ve aile merkezli uygulamaları kapsayan kavramsal bir çerçeve sunmaktadır. Bu çalışmada ebeveyn koçluğunun ne olduğu ve nasıl uygulandığına ilişkin bilgi vermek ve farkındalık oluşturmak istenmektedir. Uygulayıcılar ve araştırmacılar için ebeveyn koçluğunun ve stratejilerinin ne olduğu konusunda detaylı bilgi vermek amacıyla kaleme alınan bu incelemede (1) ebeveyn koçluğunun tanımı, (2) ebeveyn koçluğu stratejilerinin tanım ve açıklamaları, (3) ebeveyn koçluğunun uygulanmasındaki zorluklar, (4) ebeveyn-çocuk sonuçları, (5) uygulayıcılar için çıkarımlar açıklanarak uygulayıcı ve araştırmacılara çeşitli öneriler verilmiştir.
Yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır. Tüm yazarlar çalışmaya eşit katkıda bulunmuştur. Ayrıca yazarlar araştırmanın tamamında, tüm etik kurallara uymuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |