Bu
çalışmanın konusunu Şanlıurfa ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri
çalışanlarının algılanan kurumsal itibar düzeyinin işten ayrılma niyeti ve iş
performansı değişkenleri üzerinde etkisi olup olmadığı oluşturmaktadır. Söz
konusu değişkenler ile algılanan kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi
belirlemeye yönelik çalışma sayısı çok sınırlı olduğundan, bu çalışma ile
literatüre ve turizm sektöründe büyük pay sahibi olan konaklama işletmelerinin
turizm faaliyeti kararlarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışma,
Şanlıurfa ilinde bulunan konaklama işletmelerinden Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)
kayıtlarına göre aylık çalışan sayısı ortalaması 50 ve üzeri olan 4 otelde
hizmet veren toplam 194 çalışan ile yüz yüze görüşülerek elde edilen bulguların
analizini içermektedir.
Çalışma
sonucunda, algılanan kurumsal itibar ile işten ayrılma niyeti ve iş performansı
arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur. Buna göre algılanan
kurumsal itibarın çalışanların iş performansını pozitif yönde, işten ayrılma
niyetini ise negatif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Böylece çalışanların
çeşitli kanallar yoluyla bulunduğu kurumun itibarının dış dünyada yüksek
olduğunu algılaması, kurumuna karşı aidiyet hissinin ve iş performansının
artmasına neden olmaktadır. Çalışanların kurum içi beklentilerinin karşılanması
ve etkili iletişimin devamlılığı, kurumsal itibar algısının uzun vadede kurumun
hem iç hem de dış paydaşları tarafından yüksek düzeyde seyretmesini
sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.