Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 46 - 71, 27.09.2019

Öz

Bu
çalışmanın konusunu Şanlıurfa ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri
çalışanlarının algılanan kurumsal itibar düzeyinin işten ayrılma niyeti ve iş
performansı değişkenleri üzerinde etkisi olup olmadığı oluşturmaktadır. Söz
konusu değişkenler ile algılanan kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi
belirlemeye yönelik çalışma sayısı çok sınırlı olduğundan, bu çalışma ile
literatüre ve turizm sektöründe büyük pay sahibi olan konaklama işletmelerinin
turizm faaliyeti kararlarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışma,
Şanlıurfa ilinde bulunan konaklama işletmelerinden Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)
kayıtlarına göre aylık çalışan sayısı ortalaması 50 ve üzeri olan 4 otelde
hizmet veren toplam 194 çalışan ile yüz yüze görüşülerek elde edilen bulguların
analizini içermektedir.



Çalışma
sonucunda, algılanan kurumsal itibar ile işten ayrılma niyeti ve iş performansı
arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur. Buna göre algılanan
kurumsal itibarın çalışanların iş performansını pozitif yönde, işten ayrılma
niyetini ise negatif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Böylece çalışanların
çeşitli kanallar yoluyla bulunduğu kurumun itibarının dış dünyada yüksek
olduğunu algılaması, kurumuna karşı aidiyet hissinin ve iş performansının
artmasına neden olmaktadır. Çalışanların kurum içi beklentilerinin karşılanması
ve etkili iletişimin devamlılığı, kurumsal itibar algısının uzun vadede kurumun
hem iç hem de dış paydaşları tarafından yüksek düzeyde seyretmesini
sağlayacaktır. 

Kaynakça

  • Alnıaçık, E. (2011). Kurumsal İtibarın Paydaş Davranışları Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Araştırma. Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kocaeli.
  • Aydın, A. F. (2015). “Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme”. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi. Sayı: 9. 78-92.
  • Bayram, L., (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, Sayı 62, 47-65.
  • Butt, K. A., (2008), “Impact of Compensation on the Turnover Intentions of Employees: A Case of Pakistan Telecom Sector,” The Business Review, Vol. 10, No. 2, 178-184.
  • Büte, M. (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki,” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 171-192.
  • Camcı, V., (2013), Çalışanların Örgüte Bağlılıkları İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Carmeli, A. & Cohen, A. (2001), “Organizational Reputation as a Source of Sustainable Competitive Advantage and Above-Normal Performance: An Empirical Test among Local Authorities in Israel,” Public Administration & Management: An Interactive Journal, Vol 6, No 4, 122-165.
  • Çekmecioğlu, H. G. & Dinçer G., (2013) “Çalışanların İş Tutum ve Davranışlarının Kurumsal İtibar Üzerindeki Etkileri,” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 47, 125-139.
  • Çiftçioğlu, B. A., (2009), Kurumsal İtibar Yönetimi, 1.Baskı, Bursa: Dora Yayınları.
  • Çolakoğlu, Ü., (2011), “Başarım Değerlemesi,” Ed. Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar, 2. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çöl, G., (2008), “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, Sayı 9, No 1, 35-46.
  • Dörtok, A., (2004), Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? İstanbul: Rota Yayınları.
  • Ertan, H., (2008), Örgütsel Bağlılık, İş Motivasyonu ve İş Performansı Arasındaki İlişki: Antalya’da Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir İnceleme, Doktora Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Falay, N., (2000), “Yerel Yönetimlerde Performans Ölçümü: Bir Ön Çalışma,” 15. Türkiye Maliye Sempozyumu, Antalya, 15-17 Mayıs 2000, 377-409.
  • Fombrun, C. J & Van Riel, C.B.M., (2004), Fame and Fortune: How Successful Companies Build Winning Reputations, New Jersey: Prentice Hall.
  • Fombrun, C. J., (1996), Reputation: Realizing Value From The Corporate Image, Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
  • Gürbüz, S. & Bekmezci, M., (2012), “İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Bilgi İşçilerinin İşten Ayrılma Niyetine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Aracılık ve Düzenleyicilik Rolü,” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, 189-213.
  • Habib, M. N., Mukhtar S. & Jamal, W., (2010), “Why Would I Quit? Factors Influencing Teachers’ Intentions to Quit in Private Sector Higher Educational Instittutes of Peshawar, Pakistan,” Inter Disciplinary Journal Of Contemporary Research In Business. Vol 1. No 12. 213-242.
  • Helm, S., (2007), "The Role of Corporate Reputation in Determining Investor Satisfaction and Loyalty," Corporate Reputation Review, Vol. 10, No 1, 22-37.
  • Hopkins, M., (2003), The Planetary Bargain: Corporate Social Responsibility Matters, London: Earthscan Publications.
  • Jaramillo, F., Mulki, J.P. & Locander, W. B., (2006) “The Role of Time Wasted in Sales Force Attitudes and Intention to Quit”, The International Journal of Bank Marketing, Vol. 24, No. 1. 24-36.
  • Kadıbeşegil, S., (2013), İtibar Yönetimi, 7. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kâhya, E., (2007), “The Effects of Job Characteristics and Working Conditions on Job Performance,” International Journal of Industrial Ergonomics, Vol. 37, 515-523.
  • Karaköse, T. (2012), Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karasar, N., (2014), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 28. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kirkman, B. L. & Rosen, B., (1999), “Beyond Self-Management: Antecedents and Consequences of Team Empowerment,” The Academy of Management Journal, Vol. 42, No. 1, 58-74.
  • Lambert, E. G., Hogan, N.L. & Barton, S. M., (2001), “The Impact of Job Satisfaction on Turnover Intent: A Test of a Structural Measurement Model Using a National Sample of Workers,” The Social Science Journal, No: 38, 233-250.
  • Mobley, W. H., (1977), “Intermediate Linkages in the Relationship Between Job Satisfaction and Employee Turnover,” Journal of Applied Psychology, Vol. 62, Issue 2, 237-240.
  • Namal, B., (2011), Hizmet İşletmelerinde Kurumsal İtibarın Oluşturulmasında Pazarlama İletişiminin Rolü: Kırgızistan Üniversiteleri Örneği, Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özyer, K., (2010), Etik İklim ve İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkide Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmininin Düzenleyici Rolü, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Perez, M., (2008), Turnover Intent, Diploma Thesis, University of Zurich Strategie und Unternehmensökonomik, Brüttisellen.
  • Ruth, J. A. & York A., (2004), “Framing Information to Enhance Corporate Reputation: The Impact of Message Source, Information Type, and Reference Point,” Journal of Business Research, Vol. 57, Issue 1, 14-20.
  • Sigler, T.H. & Pearson, C. M., (2000), “Creating an Empowering Culture: Examining the Relationship Between Organizational Culture And Perceptions of Empowerment,” Journal of Quality Management, Vol. 5, Issue 1, 27-52.
  • Sinangil, H. K., (1998), “Örgütsel Performans: Değerlendirilmesi ve Yönetimi,” Endüstri ve Örgüt Psikolojisi-II, Ed. Suna Tevrüz, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Srivastava, R. K., Mcinish, T. H., Wood, R.A. & Capraro A.J., (1997), "How Do Reputations Affect Corporate Performance?: The Value of Corporate Reputation: Evidence from the Equity Markets,” Corporate Reputation Review, Vol. 1, Issue 1, 61-68.
  • Şimşek, M. & Nursoy, M., (2002), Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçme, 1. Baskı, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Theaker, A., (2006), Halkla İlişkilerin El Kitabı, çev. Murat Yaz, 2. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Tokmak, İ., Staub, S. & Turgut, H., (2013), “Algılanan Kurumsal İtibarın Çalışanların İş Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi,” 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 1. Basım, Kütahya, Dumlupınar Üniversitesi, 90-95.
  • Tutar, H. & Altınöz, M., (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalat İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma,” Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 65, Sayı 2, 195-218.
  • Üçok, D. I., (2008), Kalite Odaklı Yönetimin Kurumsal İtibar Yaratmadaki Rolü, Önemi ve Reptrack İtibar Endeksi Yardımıyla Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 46 - 71, 27.09.2019

Öz

Kaynakça

  • Alnıaçık, E. (2011). Kurumsal İtibarın Paydaş Davranışları Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Araştırma. Doktora Tezi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kocaeli.
  • Aydın, A. F. (2015). “Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme”. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi. Sayı: 9. 78-92.
  • Bayram, L., (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, Sayı 62, 47-65.
  • Butt, K. A., (2008), “Impact of Compensation on the Turnover Intentions of Employees: A Case of Pakistan Telecom Sector,” The Business Review, Vol. 10, No. 2, 178-184.
  • Büte, M. (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki,” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 171-192.
  • Camcı, V., (2013), Çalışanların Örgüte Bağlılıkları İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Carmeli, A. & Cohen, A. (2001), “Organizational Reputation as a Source of Sustainable Competitive Advantage and Above-Normal Performance: An Empirical Test among Local Authorities in Israel,” Public Administration & Management: An Interactive Journal, Vol 6, No 4, 122-165.
  • Çekmecioğlu, H. G. & Dinçer G., (2013) “Çalışanların İş Tutum ve Davranışlarının Kurumsal İtibar Üzerindeki Etkileri,” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 47, 125-139.
  • Çiftçioğlu, B. A., (2009), Kurumsal İtibar Yönetimi, 1.Baskı, Bursa: Dora Yayınları.
  • Çolakoğlu, Ü., (2011), “Başarım Değerlemesi,” Ed. Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar, 2. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çöl, G., (2008), “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, Sayı 9, No 1, 35-46.
  • Dörtok, A., (2004), Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? İstanbul: Rota Yayınları.
  • Ertan, H., (2008), Örgütsel Bağlılık, İş Motivasyonu ve İş Performansı Arasındaki İlişki: Antalya’da Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir İnceleme, Doktora Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Falay, N., (2000), “Yerel Yönetimlerde Performans Ölçümü: Bir Ön Çalışma,” 15. Türkiye Maliye Sempozyumu, Antalya, 15-17 Mayıs 2000, 377-409.
  • Fombrun, C. J & Van Riel, C.B.M., (2004), Fame and Fortune: How Successful Companies Build Winning Reputations, New Jersey: Prentice Hall.
  • Fombrun, C. J., (1996), Reputation: Realizing Value From The Corporate Image, Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
  • Gürbüz, S. & Bekmezci, M., (2012), “İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Bilgi İşçilerinin İşten Ayrılma Niyetine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Aracılık ve Düzenleyicilik Rolü,” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, 189-213.
  • Habib, M. N., Mukhtar S. & Jamal, W., (2010), “Why Would I Quit? Factors Influencing Teachers’ Intentions to Quit in Private Sector Higher Educational Instittutes of Peshawar, Pakistan,” Inter Disciplinary Journal Of Contemporary Research In Business. Vol 1. No 12. 213-242.
  • Helm, S., (2007), "The Role of Corporate Reputation in Determining Investor Satisfaction and Loyalty," Corporate Reputation Review, Vol. 10, No 1, 22-37.
  • Hopkins, M., (2003), The Planetary Bargain: Corporate Social Responsibility Matters, London: Earthscan Publications.
  • Jaramillo, F., Mulki, J.P. & Locander, W. B., (2006) “The Role of Time Wasted in Sales Force Attitudes and Intention to Quit”, The International Journal of Bank Marketing, Vol. 24, No. 1. 24-36.
  • Kadıbeşegil, S., (2013), İtibar Yönetimi, 7. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kâhya, E., (2007), “The Effects of Job Characteristics and Working Conditions on Job Performance,” International Journal of Industrial Ergonomics, Vol. 37, 515-523.
  • Karaköse, T. (2012), Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karasar, N., (2014), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 28. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kirkman, B. L. & Rosen, B., (1999), “Beyond Self-Management: Antecedents and Consequences of Team Empowerment,” The Academy of Management Journal, Vol. 42, No. 1, 58-74.
  • Lambert, E. G., Hogan, N.L. & Barton, S. M., (2001), “The Impact of Job Satisfaction on Turnover Intent: A Test of a Structural Measurement Model Using a National Sample of Workers,” The Social Science Journal, No: 38, 233-250.
  • Mobley, W. H., (1977), “Intermediate Linkages in the Relationship Between Job Satisfaction and Employee Turnover,” Journal of Applied Psychology, Vol. 62, Issue 2, 237-240.
  • Namal, B., (2011), Hizmet İşletmelerinde Kurumsal İtibarın Oluşturulmasında Pazarlama İletişiminin Rolü: Kırgızistan Üniversiteleri Örneği, Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özyer, K., (2010), Etik İklim ve İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkide Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmininin Düzenleyici Rolü, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Perez, M., (2008), Turnover Intent, Diploma Thesis, University of Zurich Strategie und Unternehmensökonomik, Brüttisellen.
  • Ruth, J. A. & York A., (2004), “Framing Information to Enhance Corporate Reputation: The Impact of Message Source, Information Type, and Reference Point,” Journal of Business Research, Vol. 57, Issue 1, 14-20.
  • Sigler, T.H. & Pearson, C. M., (2000), “Creating an Empowering Culture: Examining the Relationship Between Organizational Culture And Perceptions of Empowerment,” Journal of Quality Management, Vol. 5, Issue 1, 27-52.
  • Sinangil, H. K., (1998), “Örgütsel Performans: Değerlendirilmesi ve Yönetimi,” Endüstri ve Örgüt Psikolojisi-II, Ed. Suna Tevrüz, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Srivastava, R. K., Mcinish, T. H., Wood, R.A. & Capraro A.J., (1997), "How Do Reputations Affect Corporate Performance?: The Value of Corporate Reputation: Evidence from the Equity Markets,” Corporate Reputation Review, Vol. 1, Issue 1, 61-68.
  • Şimşek, M. & Nursoy, M., (2002), Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçme, 1. Baskı, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Theaker, A., (2006), Halkla İlişkilerin El Kitabı, çev. Murat Yaz, 2. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Tokmak, İ., Staub, S. & Turgut, H., (2013), “Algılanan Kurumsal İtibarın Çalışanların İş Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi,” 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 1. Basım, Kütahya, Dumlupınar Üniversitesi, 90-95.
  • Tutar, H. & Altınöz, M., (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalat İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma,” Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 65, Sayı 2, 195-218.
  • Üçok, D. I., (2008), Kalite Odaklı Yönetimin Kurumsal İtibar Yaratmadaki Rolü, Önemi ve Reptrack İtibar Endeksi Yardımıyla Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Çakır

Ömer Faruk Gözoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çakır, A., & Gözoğlu, Ö. F. (2019). ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Econharran, 3(4), 46-71.
AMA Çakır A, Gözoğlu ÖF. ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Econharran. Eylül 2019;3(4):46-71.
Chicago Çakır, Ahmet, ve Ömer Faruk Gözoğlu. “ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Econharran 3, sy. 4 (Eylül 2019): 46-71.
EndNote Çakır A, Gözoğlu ÖF (01 Eylül 2019) ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Econharran 3 4 46–71.
IEEE A. Çakır ve Ö. F. Gözoğlu, “ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Econharran, c. 3, sy. 4, ss. 46–71, 2019.
ISNAD Çakır, Ahmet - Gözoğlu, Ömer Faruk. “ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Econharran 3/4 (Eylül 2019), 46-71.
JAMA Çakır A, Gözoğlu ÖF. ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Econharran. 2019;3:46–71.
MLA Çakır, Ahmet ve Ömer Faruk Gözoğlu. “ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Econharran, c. 3, sy. 4, 2019, ss. 46-71.
Vancouver Çakır A, Gözoğlu ÖF. ALGILANAN KURUMSAL İTİBARIN İŞ PERFORMANSI VE İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİSİ: ŞANLIURFA İLİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Econharran. 2019;3(4):46-71.