Bu araştırmanın amacı,
okullarda bilgi yönetimine ilişkin okul yöneticilerinin yaklaşımlarını
saptamaktır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum
çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 öğretim yılında Eskişehir ili
Odunpazarı ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan onbeş okul
yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak geliştirilen görüşme formuna uzman görüşü
doğrultusunda son hali verilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi
tekniği kullanılmış ve elde edilen verilerin analizi sürecinde öncelikle,
görüşme kayıtları deşifre edilip çözümlemeler yapılmıştır. Araştırma
bulgularına göre, okul yöneticilerinin görevleriyle ilgili yeni bilgiler elde etmek için
birden fazla kaynaktan yararlandıkları, bunu sağlarken de en fazla internetten
yararlanma ve meslektaşlarla bilgi paylaşımı yöntemlerini kullandıkları, okul
yöneticilerinin sahip oldukları bilgilere yeni fikirler kattıkları ve bunu da
en fazla deneyimli kişilerle görüşerek gerçekleştirdikleri, okul
yöneticilerinin okullarında bilgiyi saklamak için en fazla arşiv sistemini daha
sonra da bilgiyi yazılı ve görsel olarak kayıt altına aldıkları, okul yöneticilerinin sahip oldukları bilgileri
çalışanlarıyla paylaştıkları, bu paylaşımı da en çok sohbet ortamlarında
konuşarak gerçekleştirdikleri, okul yöneticilerinin bilgiyi daha etkin
kullanmak için bilgi takımları, bilgi çalışanları ve bilgi yöneticileri
oluşturmayı düşündükleri ancak okulların çoğunda böyle bir uygulamanın olmadığı
görülmüştür. Bu durum, okul
yöneticilerinin bilgiyi elde etme, kullanma ve paylaşma boyutlarında
yeterli olduğunu ancak bilgiyi daha etkin kullanmak
için bilgi takımları, bilgi çalışanları ve bilgi yöneticileri oluşturma
konusunda yeterli olmadıklarını göstermektedir. Bilginin daha etkin
kullanılması için okul yöneticilerine okullarda bilgi takımları, bilgi
çalışanları ve bilgi yöneticileri oluşturma konusunda gerekli eğitimin ve
desteğin verilmesi gerekmektedir.
The purpose of this research
is to identify school administrators' approaches to information management in
schools. Qualitative research method was used in the study. In the study, the maximum diversity sampling technique was used in
determining the study group. The study group of the study consisted
of fifteen school administrators working in primary schools in the province of
Odunpazarı in Eskişehir province in the 2016-2017 school year. A semi-structured interview form developed by the researcher was used as
data collection tool in the research. The interview form developed
as a means of data collection in the survey was finalized in line with the
expert opinion. In the analysis of the data,
the content analysis technique was used and in the analysis process of the
obtained data, the interview records were deciphered and analyzed. According to research findings, school administrators use more than one
source to obtain new information about their duties, while most of them use
internet and share information with colleagues, school administrators have new
ideas about the information they have and this is done with the most
experienced people, school administrators have the
most archival system in order to keep information in their schools and then
they record the information in writing and visually okul yöneticileri,
bilgilerini çalışanları ile paylaşmakta, this sharing is realized
mostly by talking in chat environment, school administrators thought
to create information teams, information workers and information managers to
use information more effectively, but most of the schools did not have such an
application. This suggests that school administrators are adequate in acquiring,
using and sharing information, but not enough to create information teams,
knowledge workers and information managers to use the information more
effectively. In order to use information more effectively, school administrators need
to be given the necessary training and support to build information teams,
information workers and information managers in schools.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 8 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.