None
The purpose of this paper is to report on the findings of research on EFL teachers’ language assessment knowledge (LAK) and argue that consistent findings of research that teachers do not have sufficient LAK may not reflect a true picture of the state of affairs. Rather, the findings might have been due to the artifact of the framework suggested some thirty years ago upon which most LAK tests have been developed (AFT, NCME, & NEA, 1990). I would also argue that such tests may no longer reflect the reality of language assessment today since they are generic and context independent. Following Gotch and French (2014), I would argue that the present treatment of LAK, which is based on summative normative principles, might not be construct valid anymore. I will conclude the paper with suggesting a cross contextual framework that will hopefully represent a clear picture of the complex dimensions of LAK and lead to further research in this direction.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 10 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.