Araştırmanın amacı, ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin internet bağımlıkları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma grubu, bir devlet okulunda 2019-2020 yılında öğrenim gören 231 öğrenciden oluşmuştur. Yapılan bağımsız örneklemler t-testi sonucuna göre erkek öğrenciler internet bağımlılığı puan ortalamaları kız öğrencilerin puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur. Günde üç saatten fazla internet kullanan öğrencilerin internet bağımlılığı düzeyi daha yüksek bulunmuştur. Okul başarısının çok iyi olduğunu düşünen öğrencilerin sosyal beceri düzeyi daha yüksek bulunmuştur. Sosyal beceri düzeyi puanları, algılanan okul başarı değerlendirmesi değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; cinsiyet, sınıf düzeyi, günlük internet kullanım süresi, anne ve babanın internet kullanımını denetleme durumu, anne-baba birlikteliği, anne-baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyi puanları ile sosyal beceri düzeyi puanları arasında negatif yönlü, zayıf ilişki bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 11 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.