Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin nomofobi ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve nomofobi ve yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimsel model kapsamında yürütülmüştür. Veriler demografik bilgi formu, Nomofobi Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği aracılığıyla Yeditepe Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 486 lisans öğrencisinden toplanmıştır. Öğrencilerin nomofobi ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlere göre nomofobi ve yalnızlık puanlarındaki farklılıkların saptanmasında ise bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında nomofobi ve yalnızlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ayrıca, araştırma sonuçları nomofobi puanlarının cinsiyet, şarj aleti taşıma durumu, günlük akıllı telefon kullanım süresi, akıllı telefonu sosyal medya için kullanma, akıllı telefonu alışveriş için kullanma ve akıllı telefonu kontrol etme alışkanlıkları (uyanır uyanmaz ve yatmadan hemen önce) değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. Yalnızlık puanlarının ise günlük akıllı telefon kullanım süresi, akıllı telefonu alışveriş için kullanma ve akıllı telefonu oyun oynamak için kullanma değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır.
nomofobi yalnızlık akıllı telefon bağımlılık telefon bağımlılığı
The aim of the study was to investigate the relationship between nomophobia and loneliness and to what extent nomophobia and loneliness levels of university students differ in terms of different variables. The study was carried through a descriptive model. The data obtained from 486 undergraduates in Yeditepe University via demographic information form, Nomophobia Questionnaire, and UCLA Loneliness Scale. Pearson correlation coefficient was used to assess the relationship between nomophobia and loneliness levels of university students. The differences among dependent variables with regard to independent variables were determined via independent t-tests and one-way ANOVA analysis. The results showed that there was no significant correlation between nomophobia and loneliness. The findings indicated that university students’ nomophobia levels differed significantly with regard to gender, whether carrying a charger, daily duration of smartphone usage, smartphone usage for social media, smartphone usage for online shopping, and smartphone checking habits (checking as soon as waking up and checking just before sleeping). Additionally, the results revealed that university students’ loneliness levels showed significant differences in terms of daily duration of smartphone usage, smartphone usage for online shopping, and smartphone usage for playing games.
nomophobia loneliness smartphone addiction mobile phone addiction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar, Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 13 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.