Bu çalışma, dil öğrenme stratejilerinin (DÖS) öğrencilerin dil öğrenme süreçleri üzerindeki etkisini ölçmek için tasarlanmıştır. DÖS, öğrenciler tarafından seçilen bilinçli öğrenme süreçleridir ve etkili bir şekilde kullanıldığında dil yeterliliğini arttırdığı gösterilmiştir. Farklı dilleri öğrenenler tarafından tercih edilen stratejileri anlamak için kapsamlı araştırmalar yapılmıştır. Farklı dilleri öğrenen öğrencilerin kullanmayı tercih ettikleri stratejileri anlamak için kapsamlı araştırmalar yapılmıştır. Bu Çalışma, bir Türk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğrencilerine odaklanmaktadır. Öğrencilerin kullandığı Dil öğrenme stratejilerini değerlendirmek için Dil Öğrenme Strateji Envanteri (DÖSE) anketi kullanılmıştır. Anket altı strateji kategorisi içermektedir: bunlar; bellek, bilişsel, telafi, üstbiliş, duyuşsal ve sosyal stratejilerdir. Araştırma soruları, İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin DÖS kullanım sıklığı, tercih edilen stratejiler ile eğitimin akademik yılı arasındaki ilişki ve İngilizce dil derslerinde tercih edilen stratejiler ve başarı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ankete 82 öğrenci katılmıştır ve sonuçları çevrimiçi olarak toplanmıştır. Rastgele seçilen 30 öğrenci ile sesli düşünme protokolü oturumları yapılmıştır. Toplanan veriler, Ki-kare testi ve korelasyonel analiz yoluyla frekans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, bilişsel stratejilerin İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencileri tarafından en sık kullanılan strateji olduğunu, ardından üstbilişsel ve sosyal stratejilerin geldiğini göstermiştir. Bulgular ayrıntılı olarak tartışılacaktır.
Dil öğrenme stratejileri dil öğrenimi için strateji envanteri sesli düşünme protokolü
The present study was designed to measure the impact of language learning strategies (LLS) on students' language learning processing. LLS are conscious learning processes selected by learners and have been shown to increase language proficiency when used effectively. Extensive studies have been conducted to understand the preferred strategies by learners of different languages. The study focuses on English Language Teaching (ELT) students studying at a Turkish university. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) questionnaire was used to assess language learning strategies. The questionnaire included six strategy categories: memory, cognitive, compensation, metacognitive, affective, and social strategies. The research questions explored the frequency of LLS usage among ELT students, the relationship between strategies and the academic year of study, and the relationship between strategies and success in English language courses. The participants were 82 students, and the data was collected through online questionnaires, followed by think-aloud protocol sessions with 30 randomly selected students. The collected data were analyzed using frequency analysis through a Chi-square test and correlational analysis. The results indicated that cognitive strategies were the most frequently used strategy by the ELT students, followed by metacognitive and social strategies. The findings will be discussed in detail.
Language learning strategies the strategy inventory for language learning think-aloud protocol
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 15 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.