Cumhuriyet'in ilk yüz yıllık serüveninde eğitim, bir milletin yeniden inşası ve çağdaşlaşmasının mihenk taşı…
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından Cumhuriyetin 100. Yılına armağan olarak hazırlanan bu kitap, 100 yılda eğitimi, kurumlar, etkinlikler ve öğretim bağlamında ele almaktadır. “Cumhuriyetin İlk 100 Yılında Eğitim” adlı eser, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan itibaren eğitim alanında gerçekleşen dönüşümleri çok boyutlu bir perspektifle ele alan bir çalışmadır. Dr. Evrim Eveyik-Aydın editörlüğünde hazırlanan kitap, sekiz farklı yazarın katkılarıyla, Cumhuriyet’in eğitim politikalarını, toplumsal yapıya etkilerini ve pedagojik yeniliklerini tari hsel ve analitik bir çerçevede okuyucuya sunuyor.
Cumhuriyetimizin 100. yılına girdiğimiz günlerde okuyucuyla buluşan “Cumhuriyet'in İlk Yüzyılında Eğitim” adlı eser, okuyucuyu Cumhuriyet'in 100. yılında, eğitim tarihimize ışık tutan tarihi bir yolculuğa çıkarıyor. Kitap, eğitim üzerinden bir ülkenin kimliğinin ve vizyonunun ne ölçüde dönüştürüldüğünü anlatan rehber niteliğinde bir başyapıt. Cumhuriyet'in ilk yıllarından bu yana eğitimdeki reformları, kurumları, eğitim etkinliklerini ele alan bu zengin içerik, okurlarını hem geçmişiyle yüzleştiriyor hem de geleceğe yönelik eğitim politikaları konusunda onlara ilham verici bilgiler sunuyor. Kitabın en çarpıcı ve etkileyici olan kısmının, eğitim alanında Cumhuriyet’in ilk yıllarından günümüze dek uzanan tarihi görseller olduğunu söylemek gerekir. Her biri Cumhuriyet tarihinin en canlı tanıkları olan bu görseller, okuyucuya, kendi kültürel kimliğindeki bu eşsiz yolcukta eşlik ediyor.
Bu inceleme, kitabın bölümlerini ayrı ayrı ele alarak hem eleştirel sorular yöneltmeyi hem de bu sorular üzerinden bir değerlendirme yapmayı hedeflemektedir. Cumhuriyet’in kuruluşuyla başlayan eğitim reformları serüvenini, bu serüvenin evveliyatını da göz ardı etmeden gelin birlikte ele alalım!
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Kitap İncelemeleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 16 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.