Bu çalışmada Bayburt Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde eğitimine devam eden üniversite öğrencilerinin kindarlık duygu durumları ile vefakârlık düzeylerinde sporun ve farklı değişkenlerin etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Genel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklem grubunu 2021-2022 öğretim yılı bahar yarı yılında eğitimini sürdüren ve farklı fakültelerde öğrenim gören 175 kadın, 159 erkek olmak üzere toplam 334 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları ise araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ile birlikte Ersanlı ve Göksu (2018) tarafından geliştirilen “Kindarlık Duygu Durumu Ölçeği’’ ve Yeğin (2017) tarafından geliştirilen “Vefakârlık Düzeyi Ölçeği’’ kullanılmıştır. Veriler SPSS 26.0 for Windows paket programı ile analiz edildi. Bağımsız değişkenin kategori sayısına bağlı olarak ikili gruplarda Independent Student T-Testi, çoklu gruplarda ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile Posthoc testlerinden Tukey testi kullanıldı. Sonuçlar .05 anlamlılık düzeyine göre yorumlandı. Araştırmada öğrencilerin vefakarlık düzeylerini cinsiyetin, spor yapma durumunun, yaş değişkeninin, sınıf düzeyinin, spor türünün, sporculuk süresinin ve eğitim gördükleri fakültenin etkilediği, kindarlık duygu durumunu cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve eğitim gördüğü fakültenin etkilediği; spor yapma durumunun, yaş değişkeninin, spor türünün, sporculuk süresinin ise etkilemediği tespit edildi. Sonuç olarak sporun üniversite öğrencilerinde hem vefakârlık hem de kindarlık duygu durumunda herhangi bir anlam ifade etmediği görüldü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License