Yıl 2019, Cilt 3 , Sayı 1, Sayfalar 1 - 10 2019-07-31

Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi

Birim BALCI [1] , Birol ÇİLOĞLUGİL [2]


İş hayatında mühendislerin takım çalışması yeteneklerinin yüksek olması beklendiğinden, öğrencilerin bu yeteneklere sahip olarak mezun olmaları önem taşımaktadır. Bu nedenle, mühendislik eğitim programlarında öğrencilere takım çalışması tecrübesi kazanacakları imkanlar sağlanmalıdır. Bu çalışmada, bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin takım çalışması yetenekleri bir donanım dersinde bireysel ve akran değerlendirmeleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde 56 ikinci sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, bireysel ve akran değerlendirmeleri için kullanılan Takım Çalışması Değerlendirme Formu ile toplanan nicel veriler incelenmiştir. Hem bireysel hem akran değerlendirme bulguları, öğrencilerin yüksek düzeyde takım çalışması yetenekleri kazandıklarını göstermiştir. Ayrıca, kazanılan takım çalışması yeteneklerinin sayısının proje notları ile doğru orantılı olduğu gözlemlenmiştir. 

Takım çalışması, Bireysel değerlendirme, Akran değerlendirmesi, Bilgisayar mühendisliği eğitimi
  • ABET (2013). Accreditation criteria for engineering programs. Student outcomes.http://www.abet.org/eac-criteria-2014-2015/ Son erişim tarihi 20.05.2019
  • Budimac, Z., Putnik, Z., Ivanović, M., Bothe, K., & Schuetzler, K. (2011). On the assessment and self-assessment in a students teamwork based course on software engineering. Computer Applications in Engineering Education, 19(1), 1-9.
  • Chen, J., Qiu, G., Yuan, L., Zhang, L., & Lu, G. (2011). Assessing teamwork performance in software engineering education: A case in a software engineering undergraduate course. In Software Engineering Conference (APSEC), 2011 18th Asia Pacific (pp. 17-24). IEEE.
  • Dringenberg, E., & Purzer, Ş. (2018). Experiences of First-Year Engineering Students Working on Ill-Structured Problems in Teams. Journal of Engineering Education, 107(3), 442-467.
  • Fidalgo-Blanco, Á., Sein-Echaluce, M. L., García-Peñalvo, F. J., & Conde, M. Á. (2015). Using Learning Analytics to improve teamwork assessment. Computers in Human Behavior, 47, 149-156.
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education. Mc-Graw Hill: Boston.
  • Greetham, M., & Ippolito, K. (2018). Instilling collaborative and reflective practice in engineers: using a team-based learning strategy to prepare students for working in project teams. Higher Education Pedagogies, 3(1), 510-521.
  • Hassan, R., Yusof, N.H. and Salleh, S.M., (2011). Easy Electronic Software for digital Logic Design. In Universiti-Kebangsaan-Malaysia Teaching and Learning Congress.
  • Lawlor, J., Conneely, C., Oldham, E., Marshall, K., & Tangney, B. (2018). Bridge21: teamwork, technology and learning. A pragmatic model for effective twenty-first-century team-based learning. Technology, Pedagogy and Education, 27(2), 211-232.
  • Lingard, R. W. (2010a). Teaching and assessing teamwork skills in engineering and computer science. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, 18(1), 34-37.
  • Lingard, R. W. (2010b). Improving the teaching of teamwork skills in engineering and computer science. Systems, Cybernetics and Informatics, 8(6), 20-23.
  • Macke, C., Taylor, J. A., Taylor, J. E., Tapp, K., & Canfield, J. (2015). Social work students’ perceptions of team-based learning. Journal of Teaching in Social Work, 35(5), 454-470.
  • Splichal, J. M., Oshima, J., & Oshima, R. (2018). Regulation of collaboration in project-based learning mediated by CSCL scripting reflection. Computers & Education.
  • Willey, K., & Freeman, M. (2006). Completing the learning cycle: The role of formative feedback when using self and peer assessment to improve teamwork and engagement. In AAEE-Annual Conference of Australasian Association for Engineering Education. School of Engineering, Auckland University of Technology, Auckland, New Zealand.
Birincil Dil tr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-4554-4592
Yazar: Birim BALCI (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Yazar: Birol ÇİLOĞLUGİL

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Temmuz 2019

Bibtex @araştırma makalesi { eetd571981, journal = {Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2667-4270}, address = {egeegitimteknolojileridergisi@gmail.com}, publisher = {Tarık KIŞLA}, year = {2019}, volume = {3}, pages = {1 - 10}, doi = {}, title = {Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Balcı, Birim and Çi̇loğlugi̇l, Birol} }
APA Balcı, B , Çi̇loğlugi̇l, B . (2019). Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi , 3 (1) , 1-10 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/47459/571981
MLA Balcı, B , Çi̇loğlugi̇l, B . "Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi" . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2019 ): 1-10 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/eetd/issue/47459/571981>
Chicago Balcı, B , Çi̇loğlugi̇l, B . "Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 (2019 ): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi AU - Birim Balcı , Birol Çi̇loğlugi̇l Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - 3 IS - 1 SN - -2667-4270 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi %A Birim Balcı , Birol Çi̇loğlugi̇l %T Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi %D 2019 %J Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi %P -2667-4270 %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD Balcı, Birim , Çi̇loğlugi̇l, Birol . "Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi". Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi 3 / 1 (Temmuz 2019): 1-10 .
AMA Balcı B , Çi̇loğlugi̇l B . Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi. EETD. 2019; 3(1): 1-10.
Vancouver Balcı B , Çi̇loğlugi̇l B . Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi. 2019; 3(1): 1-10.
IEEE B. Balcı ve B. Çi̇loğlugi̇l , "Öğrencilerin Takım Çalışması Yeteneklerinin Bireysel ve Akran Değerlendirmeleri ile İncelenmesi", Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, c. 3, sayı. 1, ss. 1-10, Tem. 2019