Çocukluk
döneminde görülen sorunlardan birisi de parmak emme davranışıdır. Bebeklik
döneminde sıradan bir davranış olarak kabul edilen edilen, ancak ilerleyen
yıllarda da devam edebilen bir sorun olarak kabul edilmektedir. Özellikle okul
öncesi dönemde ve ilkokul yıllarında görülen bu durum anne-babaları
endişelendirebilmektedir. Ancak çocuk için temel bir refleks olan emme
davranışı, yaşamın ilk yıllarında normal kabul edilirken ilerleyen yıllarda
devam etmesi durumunda müdahale edilmesi gereken sorun haline gelebilmektedir. İlk
çocukluk döneminde görülen parmak emme davranışının etiyolojisi, prevelansı ve
tedavisi ilgili temel bilgiler bu çalışmada açıklanmak istenmiştir. Özellikle
parmak emme davranışının psikolojik boyutu ile ilgili sınırlı sayıdaki çalışmalar
daha fazla çalışmaya ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın
bir farkındalık oluşturma görevi olduğu düşünülmektedir.
Finger sucking is one of the
problems in childhood. It’s an accepted as a problem that is a common behavior
during infancy, yet can continue in the following years. Parents can be worried
about their children, especially in pre-school and primary school years.
However, sucking behavior which is a basic reflex for a child may become a
problem to be intervened if it continues in later years, when it’s considered
normal in the first years of life. Main information about the etiology,
prevalence and treatment of finger-sucking behavior in early childhood is
intended to be explained in this study. Particularly, it seems that more work
is needed because of the limited number of studies on the psychological
dimension of finger-sucking behavior. Therefore, it is thought that this work
is a task of creating awareness about finger-sucking behavior.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |