Bu araştırmanın amacı, Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme ve Değerlendirme Merkezi tarafından hazırlanan 6. ve 7. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınav sorularının madde türlerine ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre değerlendirilmesidir. Bu araştırmada, doküman analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini, Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme ve Değerlendirme Merkezi tarafından 2018-2019 eğitim-öğretim yılı birinci ve ikinci dönemi ile 2019-2020 eğitim-öğretim yılı birinci dönemi matematik dersi için hazırlanan ve aynı dönemlerde uygulanan sınav soruları oluşturmaktadır. Araştırmada, matematik dersine ait toplam 195 sınav sorusunun madde türlerine ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre incelemesi yapılmıştır. Elde edilen verilere göre 6. Sınıf matematik yazılı sorularının % 2,88’inin doğru-yanlış, % 37,5’inin kısa cevaplı, %59,62’sinin çoktan seçmeli madde türlerinden oluştuğu ayrıca eşleştirmeli ve açık uçlu madde türlerinden ise hiç soru sorulmadığı tespit edilmiştir. Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre ise soruların %9,62’sinin hatırlama, %33,65’inin anlama, %44,23’ünün uygulama, %8,65’inin çözümleme, %3,85’inin değerlendirme boyutunda hazırlandığı, yaratma boyutuna yönelik ise hiç soru sorulmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca 7. Sınıf matematik yazılı sorularının %45,05’inin kısa cevaplı, % 54,95’inin çoktan seçmeli madde türlerinden oluştuğu; açık uçlu, eşleştirmeli ve doğru-yanlış madde türlerinden ise hiç soru sorulmadığı görülmüştür. Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre ise sorularının %2,20’sinin hatırlama, %43,95’inin anlama, %51,65’inin uygulama, %2,20’sinin çözümleme boyutunda hazırlandığı, değerlendirme ve yaratma boyutlarında ise hiç soru sorulmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |