Cinsel içerikli olup davranışın sergilendiği kişi tarafından istenmeyen her davranış cinsel taciz olarak adlandırılır. Cinsel
tacizler, ilkokul yıllarından itibaren, okullarda bir sorun olarak kendini
gösterir ve mağdurları üzerinde hem fiziksel hem de psikolojik etkiler bırakır.
Eğitim yaşantılarını ve dolayısıyla kariyer yaşantılarını olumsuz etkileyecek
neticeler doğurabilir. Konuya ilişkin yapılan çalışmalar, idareci ve
öğretmenlerin cinsel taciz konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıklarını göstermiştir. Bu çalışmanın amacı ilkokullarda yaşanan cinsel tacizlere yönelik
olarak okul idarecileri ve rehber öğretmenlerin deneyim ve uygulamalarını araştırmaktır.
Bu amaçla nitel bir araştırma yoluyla 10 ilkokul müdürü ve 10 rehber öğretmenle yarı yapılandırılmış
görüşmeler gerçekleştirilerek veriler toplanmıştır. Bulgular, cinsel tacizin okullarda
yaygın bir şekilde gerçekleştiğine işaret etmiştir. Okul idarecileri ve rehber
öğretmenlerin, cinsel taciz olaylarında mağdur ve tacizci öğrencilere yönelik
yaptıkları çalışmaların yetersiz olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların lisans eğitimleri esnasında ve öğretmenlik yaşantıları boyunca cinsel
tacize ilişkin bir eğitim almadıkları tespit edilmiştir. Katılımcılar okullarda cinsel tacizlerin önlenebilmesi için
uzmanlarca öğrencilere, ailelere ve öğretmenlere bu konuda eğitim verilmesi
gerektiği önerisinde bulunmuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.