Bu çalışmada, mizaç temelli müdahale
programının annelerin ebeveynlik ve öğretmenlerin sınıf yönetimi öz-yeterlik
algıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmada, yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Toplamda 109 anne ve 60 öğretmen çalışmada katılımcı olarak yer
almıştır. Mizaç temelli müdahale programı annelere ve öğretmenlere ayrı
gruplarda uygulanmıştır. Müdahale programı toplam 10 oturumu içermiş ve her bir
oturum 90 dakika sürmüştür. Ebeveyn Rolüne İlişkin Kendilik Algısı Ölçeği
ve Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın
hipotezlerini test etmek için tekrarlı ölçümler için tek yönlü kovaryans
analizi (ANCOVA) uygulanmıştır. Araştırma
bulguları, deney grubundaki annelerin, kontrol grubundaki annelere göre,
ebeveynlik öz-yeterlik algılarının; deney grubundaki öğretmenlerin, kontrol
grubundaki öğretmenlere göre, sınıf yönetimi öz-yeterlik algılarının anlamlı
düzeyde arttığını göstermiştir. Sonuç olarak, annelerin ve öğretmenlerin öz-yeterlik
algıları üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğu tespit edilen mizaç temelli
müdahale programı sahada uygulayıcılar tarafından kanıt temelli bir müdahale
programı olarak kullanılabilir. Araştırma bulguları ve uygulamaya dönük etkileri
tartışılmış, gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Mizaç mizaç temelli müdahale programı ebeveyn öz-yeterlik algısı öğretmen sınıf yönetimi öz-yeterlik algısı ebeveyn eğitimi öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.