BibTex RIS Kaynak Göster

Elementary School Teacher Candıdates’ Cognitive Analysis And Application Levels Of Songs For Kids

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 89 - 106, 01.08.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Akkaş, S. (2007). Orff çalgıları ve blokflüt ile müzik eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı).Ankara: Pegem A Akademi.
  • MEB (2007a). İ lköğretim Müzik 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007b). İlköğretim Müzik 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007c). İlköğretim Müzik 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • Özgül, İ. (2009). Müzik eğitimi ve öğretimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Sun, M. Sun, İ. ve Kuterdem, L. (2005). Seksen Yılın En Güzel Okul Şarkıları. Birinci Basım, Ankara: Sun Yayınevi.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (7. Baskı). Ankara: Yargı Kitap ve Yayınevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yönetken, H.,B., Fenmen, M., Menuhin,Y., Lobos, H. V., Sun, M., Uçan, A. Bayraktar, E. ve Aydoğan, S. (1996). Müzik öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOCUK ŞARKILARINI BİLİŞSEL ÇÖZÜMLEME VE UYGULAMA DÜZEYLERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 89 - 106, 01.08.2010

Öz

Çalışmanın amacı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel müzik dağarcığında yer alan çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme ve uygulama çalma müziksel okuma beceri düzeylerini belirlemektir Yapılan çalışma betimsel yöntem içerisinde yer alan tarama modelindedir Öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme düzeylerini belirlemeye yönelik 37 maddeden oluşan başarı testi geliştirilmiştir Geliştirilen başarı testinin KR 20 güvenirlik katsayısı 0 81 olarak belirlenmiştir Çalışmanın asıl uygulaması rastgele seçilen müzik ve müzik öğretimi derslerini almış 2 sınıfta öğrenim gören 26 sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır Başarı testinden en yüksek ve düşük puan alan toplam 14 öğretmen adayının çocuk şarkılarındaki uygulama düzeylerine dereceleme ölçeği kullanılarak bakılmıştır Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını çözümlemedeki bilgi düzeylerinin genel olarak iyi olduğu uygulama düzeylerinin ise bilgi düzeylerine göre düşük olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Akkaş, S. (2007). Orff çalgıları ve blokflüt ile müzik eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı).Ankara: Pegem A Akademi.
  • MEB (2007a). İ lköğretim Müzik 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007b). İlköğretim Müzik 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007c). İlköğretim Müzik 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • Özgül, İ. (2009). Müzik eğitimi ve öğretimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Sun, M. Sun, İ. ve Kuterdem, L. (2005). Seksen Yılın En Güzel Okul Şarkıları. Birinci Basım, Ankara: Sun Yayınevi.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (7. Baskı). Ankara: Yargı Kitap ve Yayınevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yönetken, H.,B., Fenmen, M., Menuhin,Y., Lobos, H. V., Sun, M., Uçan, A. Bayraktar, E. ve Aydoğan, S. (1996). Müzik öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenol Afacan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Afacan, Ş. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOCUK ŞARKILARINI BİLİŞSEL ÇÖZÜMLEME VE UYGULAMA DÜZEYLERİ. Ege Eğitim Dergisi, 11(2), 89-106.