BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects Of Web Supported Active Learning Activities On Teacher Trainees’ Attitudes Towards Course

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 41, 01.04.2006

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Aggarwal, A. K. (2003). A guide to e-course management: The stakeholders perspectives. İçinde: Aggarwal, A. K. (Ed.), Web-based educatıon: Learning from experience. (s.1-23). Hershey, PA, USA: Idea Group Inc.
  • Beard, C. (2006). Experimential learning : A handbook of best practice for educators and trainers. London, GBR: Kogan Page, Limited.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., Cocking, R. R. (Ed.) (2000). İçinde: How people learn : Brain, mind, experience and school (Expanded Edition). (s:206-232). Washington, DC, USA: National Academies Pres.
  • Brooks, J. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, with a new introduction by the authors. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Chester, A. ve Francis, A.(2006). Teaching large groups: Implementation of a mixed model. İçinde: O'Donoghue, J. (Editor), Technology supported learning and teaching : A staff perspective. (s:176-191). Hershey, PA, USA: Idea Group Publishing.
  • Frederickson, N., Reed, P. ve Clifford, V. (2005). Evaluating web-supported learning versus lecture-based teaching: quantitative and qualitative perspectives. Higher Education, 50: 645-664.
  • Frost, C. O. (2002). When the object is digital: Properties of digital surrogate objects and implications for learning. İçinde: Paris, S. G. (Ed), Perspectives on object-centered learning in museums. (s.79-94). Mahwah, NJ, USA: Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated.
  • Gren, S.B., Salkind, N. J. ve Akey, T.M. (2000). Using SPSS for windows analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.
  • Gülbahar, Y.(2005). Web-destekli öğretim ortamında bireysel tercihler. TOJET, 4 (2).
  • Hoppe, H.U. (2004). Collaborative mind tools. İçinde: Tokoro, M. (Ed), Learning zone of one's own : Sharing representations and flow in collaborative learning environments. (s.221-236). Amsterdam, NLD: IOS Pres.
  • Kanselaar, G., Jong, T., Andriessen, J. ve Goodyear, P. (2000). New technologies. İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.55-82). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publishers.
  • Press, B. ve Pres, M. (2002). Network: Bilgisayar ağlarının temelleri. (Çev: Hacıoğlu, K., Hacıoğlu, Ü.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • She, H. S. ve Fisher, D. (2003). Web-based e-learning environments in Taiwan: The impact of the online science flash program on students' learning. İçinde: Swe, M. (Ed.), Technology-rich learning environments. (s.343-364). Singapore: World Scientific Publishing Company, Incorporated.
  • Wolters, B. H., Simons, R. J. ve Volet, S. (2000). Active learning: Self-directed learning and independent work. İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.21-36). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publishers. Yazar Notu
  • Bu çalışma; yazarın “Web Destekli Etkin Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen
  • Adaylarının Başarıları, Derse Yönelik Tutumları ve Hatırda Tutma Düzeyleri
  • Üzerindeki Etkileri” başlıklı doktora tezinden özetlenmiştir.

WEB DESTEKLİ ETKİN ÖĞRENME UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERSE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 41, 01.04.2006

Öz

Araştırmanın amacı Web destekli etkin öğrenmenin öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır Araştırmada denenceyi test etmek için kontrol gruplu ön test son test deseni kullanılmıştır Araştırma Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde 2005 2006 öğretim yılı bahar döneminde Bilgisayar Ağları ve İletişim dersini alan 3 sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür Deney grubunda 27 kontrol grubunda 26 öğrenci araştırma sürecine katılmıştır Deney ve kontrol grubuna öntest sontest izleme testi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Bilgisayar Ağları ve İletişim dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır Deney grubunda dersler web destekli etkin öğrenme uygulamaları kontrol grubunda ise geleneksel uygulamalarla işlenmiştir Tutum ölçeğine ilişkin verilerin çözümlenmesinde tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi ve karşıtlık analizi kullanılmıştır Verilerin çözümlenmesinde SPSS 13 istatistik paket programından yararlanılmıştır Tutum ölçeğine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlarda; deney ve kontrol gruplarının tutum ölçeği puanları arasında öntest ile izleme testi arasında p

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Aggarwal, A. K. (2003). A guide to e-course management: The stakeholders perspectives. İçinde: Aggarwal, A. K. (Ed.), Web-based educatıon: Learning from experience. (s.1-23). Hershey, PA, USA: Idea Group Inc.
  • Beard, C. (2006). Experimential learning : A handbook of best practice for educators and trainers. London, GBR: Kogan Page, Limited.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., Cocking, R. R. (Ed.) (2000). İçinde: How people learn : Brain, mind, experience and school (Expanded Edition). (s:206-232). Washington, DC, USA: National Academies Pres.
  • Brooks, J. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, with a new introduction by the authors. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Chester, A. ve Francis, A.(2006). Teaching large groups: Implementation of a mixed model. İçinde: O'Donoghue, J. (Editor), Technology supported learning and teaching : A staff perspective. (s:176-191). Hershey, PA, USA: Idea Group Publishing.
  • Frederickson, N., Reed, P. ve Clifford, V. (2005). Evaluating web-supported learning versus lecture-based teaching: quantitative and qualitative perspectives. Higher Education, 50: 645-664.
  • Frost, C. O. (2002). When the object is digital: Properties of digital surrogate objects and implications for learning. İçinde: Paris, S. G. (Ed), Perspectives on object-centered learning in museums. (s.79-94). Mahwah, NJ, USA: Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated.
  • Gren, S.B., Salkind, N. J. ve Akey, T.M. (2000). Using SPSS for windows analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.
  • Gülbahar, Y.(2005). Web-destekli öğretim ortamında bireysel tercihler. TOJET, 4 (2).
  • Hoppe, H.U. (2004). Collaborative mind tools. İçinde: Tokoro, M. (Ed), Learning zone of one's own : Sharing representations and flow in collaborative learning environments. (s.221-236). Amsterdam, NLD: IOS Pres.
  • Kanselaar, G., Jong, T., Andriessen, J. ve Goodyear, P. (2000). New technologies. İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.55-82). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publishers.
  • Press, B. ve Pres, M. (2002). Network: Bilgisayar ağlarının temelleri. (Çev: Hacıoğlu, K., Hacıoğlu, Ü.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • She, H. S. ve Fisher, D. (2003). Web-based e-learning environments in Taiwan: The impact of the online science flash program on students' learning. İçinde: Swe, M. (Ed.), Technology-rich learning environments. (s.343-364). Singapore: World Scientific Publishing Company, Incorporated.
  • Wolters, B. H., Simons, R. J. ve Volet, S. (2000). Active learning: Self-directed learning and independent work. İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.21-36). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publishers. Yazar Notu
  • Bu çalışma; yazarın “Web Destekli Etkin Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen
  • Adaylarının Başarıları, Derse Yönelik Tutumları ve Hatırda Tutma Düzeyleri
  • Üzerindeki Etkileri” başlıklı doktora tezinden özetlenmiştir.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Y Deniz Arıkan

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıkan, Y. . D. (2006). WEB DESTEKLİ ETKİN ÖĞRENME UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERSE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 23-41.