-
Araştırmanın amacı Web destekli etkin öğrenmenin öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır Araştırmada denenceyi test etmek için kontrol gruplu ön test son test deseni kullanılmıştır Araştırma Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde 2005 2006 öğretim yılı bahar döneminde Bilgisayar Ağları ve İletişim dersini alan 3 sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür Deney grubunda 27 kontrol grubunda 26 öğrenci araştırma sürecine katılmıştır Deney ve kontrol grubuna öntest sontest izleme testi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Bilgisayar Ağları ve İletişim dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır Deney grubunda dersler web destekli etkin öğrenme uygulamaları kontrol grubunda ise geleneksel uygulamalarla işlenmiştir Tutum ölçeğine ilişkin verilerin çözümlenmesinde tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi ve karşıtlık analizi kullanılmıştır Verilerin çözümlenmesinde SPSS 13 istatistik paket programından yararlanılmıştır Tutum ölçeğine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlarda; deney ve kontrol gruplarının tutum ölçeği puanları arasında öntest ile izleme testi arasında p
Web destekli öğrenme Öğretmen adayları eğitimi Çevrimiçi öğrenme Web destekli etkin öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.