BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation Upon Mathematical Proof and Development of Mathematical Reasoning

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 25 - 37, 01.04.2005

Öz

-

Kaynakça

  • Aktaş, Y. (2002). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Adana: Nobel Tip kitap evi.
  • Fisher, F.E. ve Beckey, R.D. (1990). Begining kindergarteners’ perception Number. Perceptual and Motor Skills. 70: 419-425.
  • Fitzgerald, J.F. (1996). Prof in Mathematics education., Journal of Education, Vol. 178, 1.
  • Heil, C. (2005). Writing Proofs. Georgia Institute of Technology. Lecture Notes.
  • Hodgson, T, and Riley, K.J. (2001). Real-World Problems as Contexts for Prof., Mathematics Teacher, Vol. 94. No. 9.
  • Knuth, E. (2002). Prof as a tool for learning Mathematics. Mathematics Teacher, Vol. 95, No. 7.
  • Miller, P.H. ve West, F.R. (1976). Perceptual Spports for One-to-one Correspondence in the Conservation of Number. J. Of Experimental Child Psychology. 21: 417-424.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM.). (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, Va..
  • Oxford American Dictionary (1980). New York: Avon Boks.
  • Roos, K. (1998). Doing and Proving: The place of Algorithms and prof in school Mathematics American Mathematical Monthly, 3, 252–55.

MATEMATİKSEL İSPAT VE MATEMATİKSEL MUHAKEMENİN GELİŞİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 25 - 37, 01.04.2005

Öz

Bu çalışmada matematiksel ispat ve muhakeme üzerinde durulmuştur Konuyla ilgili olarak NCTM National Council of Teachers of Mathematics standartları doğrultusunda okulöncesi ilköğretim ve lise seviyelerinde matematiksel ispat kavramı ile ilgili bilgiler ve örnekler verilmiştir Okul öncesi ilköğretim ve lise yıllarında muhakemenin gelişimi incelenmiştir Okul öncesi dönemde sınıflama eşleştirme karşılaştırma sıralama kavramları çocuklarda muhakemenin oluşumu için temel kavramlardır Bu bazda önermeler verilerek mantıklı düşünmenin oluşması istenmiştir İlköğretim döneminin birinci kademesinde birey somut düşünme dönemdedir Bu doğrultuda parça bütün ilişkileri ele alınarak tümevarım ilkeleri için örnekler verilmiştir İkinci kademede ise muhakeme ve ispat standartlarında öğrencilerden genellemeler hakkında varsayım oluşturmaları ve varsayımları değerlendirmeleri istenmektedir Lise yılları soyut düşünebilme evresinin geliştiği yıllardır bu yıllarda tümdengelim ve tümevarım oluşmuştur Bu doğrultuda ispat çeşitleri incelenerek örnekler verilmiştir

Kaynakça

  • Aktaş, Y. (2002). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Adana: Nobel Tip kitap evi.
  • Fisher, F.E. ve Beckey, R.D. (1990). Begining kindergarteners’ perception Number. Perceptual and Motor Skills. 70: 419-425.
  • Fitzgerald, J.F. (1996). Prof in Mathematics education., Journal of Education, Vol. 178, 1.
  • Heil, C. (2005). Writing Proofs. Georgia Institute of Technology. Lecture Notes.
  • Hodgson, T, and Riley, K.J. (2001). Real-World Problems as Contexts for Prof., Mathematics Teacher, Vol. 94. No. 9.
  • Knuth, E. (2002). Prof as a tool for learning Mathematics. Mathematics Teacher, Vol. 95, No. 7.
  • Miller, P.H. ve West, F.R. (1976). Perceptual Spports for One-to-one Correspondence in the Conservation of Number. J. Of Experimental Child Psychology. 21: 417-424.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM.). (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, Va..
  • Oxford American Dictionary (1980). New York: Avon Boks.
  • Roos, K. (1998). Doing and Proving: The place of Algorithms and prof in school Mathematics American Mathematical Monthly, 3, 252–55.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Altıparmak Bu kişi benim

Turgut Öziş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altıparmak, K., & Öziş, T. (2005). MATEMATİKSEL İSPAT VE MATEMATİKSEL MUHAKEMENİN GELİŞİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 25-37.