Bu araştırmanın amacı sosyo demografik özellikler ve mesleki doyumla ilgili bazı değişkenlere göre ilköğretim öğretmenlerinin umutsuzluk ve tükenmişlik düzeylerini incelemektir Araştırmanın örneklemi ilköğretim okullarında çalışmakta olan 38 kadın ve 44 erkek toplam 82 öğretmenden oluşturulmuştur Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu Beck Umutsuzluk Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır Verilere tek yönlü varyans analizi F “t” ve Scheffe testleri uygulanmış; umutsuzluk ve tükenmişlik puanlarının korelasyon katsayıları hesaplanmıştır Araştırmada ilköğretim öğretmenlerinin umutsuzluk ve tükenmişlik düzeyleri ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur Ayrıca öğretmenlerin umutsuzluk ile tükenmişlik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmemiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.