BibTex RIS Kaynak Göster

A Review Of The Teacher Attitudes In The Japanese Courses Using Natural Method

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 01.04.2003

Öz

-

DOĞAL YÖNTEMİN KULLANILDIĞI JAPONCA DERSLERİNDE ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 01.04.2003

Öz

Bu araştırmanın amacı doğal yöntemin kullanıldığı Japonca derslerinde öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre yabancı dil öğretim elemanlarının davranışlarını değerlendirmektir Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Japon Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmuştur Verilerin toplanmasında öğrenci görüşlerini belirlemek amacı ile anket öğretim elemanı görüşlerini belirlemek amacı ile görüşme formundan yararlanılmıştır Araştırma örneklemini ise hazırlık ve birinci sınıflarda öğrenim gören 69 öğrenci ve 9 Japon uyruklu öğretim elemanı oluşturmuştur Öğrencilerin anket sorularına vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda Japon öğretim elemanlarının en sıklıkla gösterdikleri davranışlar öncelik sırası ile şunlardır: l Zamanı etkili kullanma 2 Sınıfta iletişimi arttırmak için sözel ve beden dilini kullanma 3 Dersi sona erdirirken öğrencileri selamlama Japon uyruklu öğretim elemanlarının görüşme formuna vermiş oldukları cevaplara göre program uzun olduğu için zamanında bitirmede güçlük çektikleri saptanmıştır Tıpkı öğrencilerin de anket sorularına vermiş oldukları cevaplarda belirttikleri gibi Japon uyruklu öğretim elemanlarının Japonca öğretiminde her zaman gösterdikleri davranış zamanı etkili kullanma davranışıdır Bu bulgular doğrultusunda öğrenci görüşleri ile öğretim elemanı görüşleri arasında herhangi bir fark bulunmadığı ve öğretim elemanlarının derslerde doğal yöntemi etkili olarak kullandıkları saptanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Usun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Usun, S. (2003). DOĞAL YÖNTEMİN KULLANILDIĞI JAPONCA DERSLERİNDE ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Eğitim Dergisi, 3(1).