BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.08.2002

Öz

-

ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİLERİN DAVRANIŞLARINI ALGILAMALARINA İLİŞKİN DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.08.2002

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin öğrencilerin problem davranışlarına ilişkin bilişsel ve duyuşsal tepkileri ile öz yeterlilik düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir İzmir il merkezinde altı değişik ilköğretim okulunda görev yapmakta olan toplam 150 105 bayan ve 45 erkek; yaş ortalaması 35 5 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmuştur Öğretmenler öğrencilerin problem davranışına ilişkin soruları ve bu davranışlara ilişkin tepkileri ile öz yeterlilik düzeyini ölçen maddeleri içeren ve Aysan tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Öğrencilerinin Davranışlarını Anlama Envanterini ÖÖADE yanıtlamışlardır Çoklu regresyon analizi sonucunda öğretmenlerin öğrencilerine ilişkin olumlu duygularının öz yeterlilik düzeyleri ile yardım etme isteğini yordadığını göstermiştir Öz yeterlilik düzeyi yüksek olan öğretmenlerin öğrencilerine olumlu geri bildirim verip destekleme ve sorumluluk duymaya ilişkin puanlarının yüksek olduğu belirlenmiştir Elde edilen bulgular öğretmen öğrenci etkileşiminde öğretmenin duygularının farkındalığının öneminin vurgulanmasına ilişkin olarak tartışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferda Aysan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aysan, F. (2002). ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİLERİN DAVRANIŞLARINI ALGILAMALARINA İLİŞKİN DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ. Ege Eğitim Dergisi, 1(2).