Dijitalleşmenin
her ölçekten şirketin verimliliğini artırdığı ve daha rekabetçi olmasını
sağladığı bilinmektedir. Fiziksel olarak olmasa da dijital dünyada sınırlar
kalktığı için marka vaadinin sadece mevcut pazarlar ve hedef kitle için değil,
global pazarda yer alan hedef kitleye göre de konumlandırılarak marka değerinin
artırılmaya çalışılması gerekmektedir. Gerek iş yapma gerekse faaliyetlerini
kamuoyuna sunma biçimleri değiştiğinden, markaların dijital dönüşüm stratejileri
geliştirmesi zorunluluk halini almaktadır. Bu çalışmanın amacı dijital dönüşüm
kavramının ve uygulamalarının neler olduğunu tanımlayarak, bunların marka
değerinin ölçümlenmesinde dikkate alınan finansal ve davranışsal parametrelerle
nasıl etkileşime girdiklerinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda marka değerini
oluşturan parametreler ile dijital dönüşüm kavramının neler olduğuna dair bir literatür
taraması yapılmıştır. Çalışmanın devamında, markaların dijital dönüşüm
girişimlerinin durumunu araştırmak üzere Mart 2017’de 114 kurumsal yönetici ile
yapılan kantitatif araştırmanın sonuçları marka değerini oluşturan parametreler
dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Ankete katılan kurumsal yöneticilerinin % 89'u kuruluşlarının dijital dönüşüm girişimlerini hayata
geçirdiğini ve bu girişimlerin %34'ü artan gelir veya gelişmiş müşteri
ilişkileri gibi olumlu sonuçlar doğurduğunu belirtmiştir.
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 2 |