Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 6, 23 - 38, 30.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Akgül, M., & Akdağ, M. (2017). Türkiye’de Yeni Medya Eğitimi Üzerine Niceliksel Bir Betimleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1).
  • Altun, A. (2008). Türkiye’de medya okuryazarlığı. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 16, 30-34.
  • Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109.
  • Binark, M. (2010). Eleştirel medya okuryazarlığı: Kurumsal yaklaşımlar ve uygulamalar. Kalkedon Yayıncılık.
  • Çakmak, E. (2010). İngiltere ve Türkiye’deki ilköğretim medya okuryazarlığı eğitimi program ve uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Çakmak, E., & Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programında medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Çetin, İ., & Eskimen, A. D. (2016). Türkiye ve Amerika'da Dil-Edebiyat Öğretimi. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, (17).
  • Deveci, H., & Çengelci, A. G. T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • EAVI. (t.y.) Erişim: 14.02.2018 https://eavi.eu/about-us/ https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/better-internet-kids
  • Görmez, E. (2015). Etkili Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamalarından Örnekler. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1).
  • Hobbs, R. (2004). Medya okuryazarlığı hareketinde yedi büyük tartışma. (Çev. Melike Türkan Bağlı). Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 37(1), 122-140.
  • İletişim Şurası. (2003). “İletişim Şurası Sonuç Raporu”. Başbakanlık. Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Karaman, M. K. (2010). Öğretmen adaylarının TV ve internet teknolojilerini kullanma amaç ve beklentilerinin medya okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(6).
  • Kartal, O. Y., Yazgan, A. D., & Kıncal, R. Y. (2017). Bilişim Çağında Sosyal Sermayenin Yeni Belirleyicileri: Dijital Uçurum Ve Sosyal Medya Okuryazarlığı. Journal Of Kirsehir Education Faculty, 18(2).
  • Livingstone, S. (2004). “Media Literacy And The Challenge Of New Information And Communication Technologies”, The Communication Review, 7(1), S. 3-14
  • LSE – EU Kids Online. (t.y.) Erişim: 14.02.2018, http://www.lse.ac.uk/media-and-communications/research/research-projects/eu-kids-online/about
  • Media Education Lab – About Us. (t.y.) Erişim: 14.02.2018 https://mediaeducationlab.com/about-us
  • Mora, N. (2011). Medya çalışmaları medya pedagojisi ve küresel iletişim. Nobel Yayın.
  • NAMLE – About – History. (t.y.) 14.02.2018 https://namle.net/about-namle/namles-history/
  • NAMLE – About – Vision Mission. (t.y.) 14.02.2018 https://namle.net/about/vision-mission/
  • Özçetin, B. (2015). Yeni Medya Okuryazarlığı ve Katılımcı Yurttaşlık: Sorunlar, Paradigmalar ve Uygulamalar. Yeni Medya Çalışmaları, (s 2).
  • Resmi Gazete (2012) http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm
  • RTÜK-Medya Okuryazarlığı. (2016) Türkiye’de Medya Okuryazarlığı. Erişim: 10.02.2018
  • https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/menu_goster.php?Guid=E56CE034-6CEB-41AE-A12C-B618EBEA461B&MenuId=2
  • Solmaz, B.,Yılmaz, R. A. (2012). Medya Okuryazarlığı Araştırması ve Selçuk Üniversitesi'nde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(3), 55-61.
  • Tekinalp, Ş., & Gül, A. A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığında Anahtar Kavramlar: Okullarımızdaki Medya Okuryazarlığı Programı. MR Şirin (Der.), Çocuk Hakları ve Medya içinde, 395-415.
  • Tüzel, S. (2012). Medya Okuryazarlığı Eğitiminin Türkçe Dersleriyle İlişkilendirilmesi/Integration of Media Literacy Education With Turkish Courses. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18).
  • Yavuz, İ., & Arhan, S. (2017). Medya Okuryazarlığı Dersine Yönelik Millî Eğitim Bakanlığı Politikaları. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1(2).
  • Yıldırım, Ali. Şimşek, Hasan. Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi, 2006.

YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI

Yıl 2020, Sayı: 6, 23 - 38, 30.04.2020

Öz

Dijital çağda doğan yeni nesil, çoğunlukla yeni medya kanallarının kullanımında, mesajların bu kanaldan iletilmesinde, mesajların (yeniden) üretilmesinde ve dağıtılmasında doğal bir yetenek sergilemektedir. Öğretmenler sadece yeni kuşağın eğitiminden değil, aynı zamanda bu neslin medya okuryazarlığı ve yeni iletişim teknolojileri alanındaki yetkinliklerinden de sorumlu tutulmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul'daki ilkokul ve ortaokullarda farklı branşlarda görev alan 20 öğretmenle yapılan derinlemesine görüşmelerin sonuçları paylaşılacak ve sonuçlar, öğretmenlerin medya okuryazarlığını gençlere ve çocuklara ne kadar eğitim aracılığıyla aktarabildikleri sorgulanmıştır. okuryazarlığını gençlere ve çocuklara ne kadar eğitim aracılığıyla aktarabildikleri sorgulanmıştır. Görüşmede elde edilen bulgular, öğretmenlerin geleneksel medya odaklı bir medya okuryazarlığı anlayışı olduğunu göstermiştir. Diğer derslerle entegre bir medya okuryazarlığı eğitimi, daha etkili bir farkındalık çalışmasının ilk adımı olabilir.

Kaynakça

  • Akgül, M., & Akdağ, M. (2017). Türkiye’de Yeni Medya Eğitimi Üzerine Niceliksel Bir Betimleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1).
  • Altun, A. (2008). Türkiye’de medya okuryazarlığı. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 16, 30-34.
  • Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109.
  • Binark, M. (2010). Eleştirel medya okuryazarlığı: Kurumsal yaklaşımlar ve uygulamalar. Kalkedon Yayıncılık.
  • Çakmak, E. (2010). İngiltere ve Türkiye’deki ilköğretim medya okuryazarlığı eğitimi program ve uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Çakmak, E., & Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programında medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Çetin, İ., & Eskimen, A. D. (2016). Türkiye ve Amerika'da Dil-Edebiyat Öğretimi. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, (17).
  • Deveci, H., & Çengelci, A. G. T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • EAVI. (t.y.) Erişim: 14.02.2018 https://eavi.eu/about-us/ https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/better-internet-kids
  • Görmez, E. (2015). Etkili Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamalarından Örnekler. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1).
  • Hobbs, R. (2004). Medya okuryazarlığı hareketinde yedi büyük tartışma. (Çev. Melike Türkan Bağlı). Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 37(1), 122-140.
  • İletişim Şurası. (2003). “İletişim Şurası Sonuç Raporu”. Başbakanlık. Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Karaman, M. K. (2010). Öğretmen adaylarının TV ve internet teknolojilerini kullanma amaç ve beklentilerinin medya okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(6).
  • Kartal, O. Y., Yazgan, A. D., & Kıncal, R. Y. (2017). Bilişim Çağında Sosyal Sermayenin Yeni Belirleyicileri: Dijital Uçurum Ve Sosyal Medya Okuryazarlığı. Journal Of Kirsehir Education Faculty, 18(2).
  • Livingstone, S. (2004). “Media Literacy And The Challenge Of New Information And Communication Technologies”, The Communication Review, 7(1), S. 3-14
  • LSE – EU Kids Online. (t.y.) Erişim: 14.02.2018, http://www.lse.ac.uk/media-and-communications/research/research-projects/eu-kids-online/about
  • Media Education Lab – About Us. (t.y.) Erişim: 14.02.2018 https://mediaeducationlab.com/about-us
  • Mora, N. (2011). Medya çalışmaları medya pedagojisi ve küresel iletişim. Nobel Yayın.
  • NAMLE – About – History. (t.y.) 14.02.2018 https://namle.net/about-namle/namles-history/
  • NAMLE – About – Vision Mission. (t.y.) 14.02.2018 https://namle.net/about/vision-mission/
  • Özçetin, B. (2015). Yeni Medya Okuryazarlığı ve Katılımcı Yurttaşlık: Sorunlar, Paradigmalar ve Uygulamalar. Yeni Medya Çalışmaları, (s 2).
  • Resmi Gazete (2012) http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm
  • RTÜK-Medya Okuryazarlığı. (2016) Türkiye’de Medya Okuryazarlığı. Erişim: 10.02.2018
  • https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/menu_goster.php?Guid=E56CE034-6CEB-41AE-A12C-B618EBEA461B&MenuId=2
  • Solmaz, B.,Yılmaz, R. A. (2012). Medya Okuryazarlığı Araştırması ve Selçuk Üniversitesi'nde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(3), 55-61.
  • Tekinalp, Ş., & Gül, A. A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığında Anahtar Kavramlar: Okullarımızdaki Medya Okuryazarlığı Programı. MR Şirin (Der.), Çocuk Hakları ve Medya içinde, 395-415.
  • Tüzel, S. (2012). Medya Okuryazarlığı Eğitiminin Türkçe Dersleriyle İlişkilendirilmesi/Integration of Media Literacy Education With Turkish Courses. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18).
  • Yavuz, İ., & Arhan, S. (2017). Medya Okuryazarlığı Dersine Yönelik Millî Eğitim Bakanlığı Politikaları. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1(2).
  • Yıldırım, Ali. Şimşek, Hasan. Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi, 2006.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Elif Posos Devrani 0000-0002-9550-3879

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Posos Devrani, A. E. (2020). YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(6), 23-38.
AMA Posos Devrani AE. YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI. Egemia Dergisi. Nisan 2020;(6):23-38.
Chicago Posos Devrani, A. Elif. “YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 6 (Nisan 2020): 23-38.
EndNote Posos Devrani AE (01 Nisan 2020) YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 6 23–38.
IEEE A. E. Posos Devrani, “YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI”, Egemia Dergisi, sy. 6, ss. 23–38, Nisan 2020.
ISNAD Posos Devrani, A. Elif. “YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 6 (Nisan 2020), 23-38.
JAMA Posos Devrani AE. YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI. Egemia Dergisi. 2020;:23–38.
MLA Posos Devrani, A. Elif. “YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 6, 2020, ss. 23-38.
Vancouver Posos Devrani AE. YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞININ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAKLAŞIMI. Egemia Dergisi. 2020(6):23-38.