Dijital çağda doğan yeni nesil, çoğunlukla yeni medya kanallarının kullanımında, mesajların bu kanaldan iletilmesinde, mesajların (yeniden) üretilmesinde ve dağıtılmasında doğal bir yetenek sergilemektedir. Öğretmenler sadece yeni kuşağın eğitiminden değil, aynı zamanda bu neslin medya okuryazarlığı ve yeni iletişim teknolojileri alanındaki yetkinliklerinden de sorumlu tutulmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul'daki ilkokul ve ortaokullarda farklı branşlarda görev alan 20 öğretmenle yapılan derinlemesine görüşmelerin sonuçları paylaşılacak ve sonuçlar, öğretmenlerin medya okuryazarlığını gençlere ve çocuklara ne kadar eğitim aracılığıyla aktarabildikleri sorgulanmıştır. okuryazarlığını gençlere ve çocuklara ne kadar eğitim aracılığıyla aktarabildikleri sorgulanmıştır. Görüşmede elde edilen bulgular, öğretmenlerin geleneksel medya odaklı bir medya okuryazarlığı anlayışı olduğunu göstermiştir. Diğer derslerle entegre bir medya okuryazarlığı eğitimi, daha etkili bir farkındalık çalışmasının ilk adımı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 6 |