Günümüz bilişim çağı gelişimine bağlı olarak kentlerde yaşayan çocukların evlerinden uzaklaşarak çevre ile yakın ilişki kuramadıkları görülür. Onların çevre bilincini arttırmak doğal ekosistemleri ortamlarında göstermek, inceletmek ve tanıtmak olanakları ile yaratılabilir. Bu gelişime bağlı olarak ileri yıllarda tehdit altındaki ekosistemlerin korunmasına yönelik hassasiyetlerin gelişebileceği şüphesizdir. Bu çalışmada, ilköğretim sınıflarında eğitim gören, okullarında başarılı toplam 79 (n=79) öğrenciye tatlı su ekosistemleri, ekosistemdeki biyota elemanları, ilişkileri, tehdit unsurları gibi konular laboratuar ve Eğirdir Gölü üzerinde tanıtılmış; çocuklarda çevre, sucul ekosistemler ve özellikle Eğirdir Gölü konusunda hassasiyetlerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonunda, uygulamaya katılan öğrencilerin başlangıçta %55,28 olan bu konulardaki bilgi düzeylerinin %25,44’lük artışla %80,72’e ulaştığı; gerek çevre-göl ekosistem değerlerine gerek ise bu değerleri tehdit eden öğelere karşı sorumluluk düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir.
Depending on the development of today’s information age urban children away from their homes aren’t able to establish a close relationship with the environment. Show them to be more understandable and lakes in the ecosystem and have it observed in their naturel environment and promote opportunities. This development depending on the sensitivities may develop in the future years is no doubt that for the protection of protect ecosystems. In this study total 79 of successful student of elementary schools in which education (n=79) on biota of freshwater ecosystems and ecosystem components and ecosystem relationships and threats such as on topics in laboratory of Faculty on Eğirdir Lake. These children have been aimed at developing sensitivities about the environment and aquatic ecosystems and particularly by Eğirdir Lake. End of the study, which is 55,28% at the beginning of the students the knowledge level on these issues percent increase of 80,72% is reached. At the end of this training students have been learned the environment, the lake ecosystem and they developed the responsiblities to environment.
Diğer ID | JA53SM65BF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 2 |