Araştırma okul öncesi öğretmenlerinin resimli öykü kitabı seçebilme yeterliklerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel olarak tasarlanan araştırmada, veriler yazılı ve basılı materyallerin belirli özelliklerinin sistematik ve detaylı bir şekilde tanımlandığı ve ortaya çıkarıldığı doküman inceleme tekniği kullanılarak toplanmıştır. İncelenen resimli öykü kitapları, 31 okul öncesi öğretmeni tarafından araştırmacıya iletilmiştir. Her öğretmen, sınıf ya da özel kütüphanelerinde bulunan kendi seçtikleri ve nitelikli olarak değerlendirdikleri, beş kitabı araştırmacıya ulaştırmıştır. Araştırmacılara ulaştırılan 155 kitaptan, aynı olanlardan birer tanesi araştırmaya dahil edilmiş, toplam 143 resimli öykü kitabı araştırma kapsamında incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Seçtikleri Resimli Öykü Kitaplarını İnceleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin frekans ve yüzde analizleri SPSS 18 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin seçtiği öykü kitaplarının fiziksel ve içerik özellikleri açısından çoğunluğunun literatüre uygun niteliklere sahip olduğu görülmüştür. İncelenen kitapların boyut, ciltleme, resimlerin ilgi çekici ve renkli olması, resim metin uyumu, plan özellikleri ve dil anlatım açısından uygun özelliklerde olması, öğretmenlerin bu konuda nitelikli kitaplar seçebilmiş olduklarını göstermektedir. Ancak öğretmenlerin dayanıklılık, yaş bilgisi verme, yaratıcılığı destekleme, kahramanların tanıtılması gibi noktalarda uygun seçimler yapamadıkları sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin seçtikleri öykü kitapları genel olarak alan yazın ile uygun özellikler taşıdığı için, öğretmenlerin öykü kitabı seçme konusunda yeterli oldukları söylenebilir
Çocuk Edebiyatı Doküman İnceleme Kitap Seçimi Okul Öncesi Öğretmeni Resimli Öykü Kitabı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |