Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Modeller ve Modellerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Yeri

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 67 - 79, 30.06.2024

Öz

Bu çalışmada, modellerin ve fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan model kazanımlarının çeşitli boyutlarda incelenmesi amaçlanmıştır. 2018 yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (MEB, 2018) temel alınarak gerçekleştirilen çalışma doküman analizi yöntemi ile yürütülmüş, öğretim programında yer alan model oluşturma ve kullanmayı içeren kazanımlar, sınıf seviyesi, konu alanı, ait olunan disiplin ve model boyutlarına göre incelenmiştir. Bulgular, öğretim programında, modelin ne olduğuna ve özelliklerine ilişkin açıklamaların yer almadığını göstermiştir. Bu durumda, öğretmenlerin ve öğrencilerin modelleri kendi model anlayışlarına göre yapılandırması olasıdır. Programda yer alan kazanımların sınırlı bir kısmı model kullanımını ve oluşturmayı içermekte, bu kazanımların çoğu da fizik disiplininde yer almaktadır. Bu bulgularla birlikte, modellerin ve model çeşitlerinin ne olduğuna ve ayrıca, fen öğretim programlarında model kullanımının ve oluşturmanın önemine daha fazla vurgu yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aktan, M. B. (2013). Pre-service science teachers’ views and content knowledge about models and modeling. Eğitim ve Bilim, 38(168), 398–410. Aktan, M. B. , Kaynak, S. , Abdüsselam, Z. ve Ardoğan, E. (2019). Güncel fen öğretim programları ve ders kitaplarında model ve modelleme kavramlarının analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1) , 44-69. http://doi.org/10.30703/cije.450242. Altay, E. (2020). İlköğretim fen bilimleri öğretim programı, ders kitapları ve öğretmenlerin model kullanım yaklaşımlarının araştırılması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Seçil Serttaş 0000-0002-0940-1287

Ayşe Yenilmez Türkoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 12 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serttaş, S., & Yenilmez Türkoğlu, A. (2024). Modeller ve Modellerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Yeri. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 4(1), 67-79.