Bu araştırmanın amacı denizcilik fakültelerinde eğitim gören lisans öğrencilerinin güvenlik sektöründe hizmet sunan Sahil Güvenlik Komutanlığı hakkındaki görüşlerini, bu markayı nasıl algıladıklarını, Sahil Güvenlik markasına yönelik farkındalık düzeylerini belirlenmektir. Bu araştırmada nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu dokuz üniversite bünyesinde yer alan bulunan Denizcilik Fakültelerinde eğitim gören 955 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen Sahil Güvenlik Marka Değeri Ölçeği geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmada lisans öğrencilerine yönelik demografik özellikler frekans ve yüzde analizi ile demografik özelliklerin Sahil Güvenlik marka değerine üzerindeki etkisi ANOVA ile sınanmıştır. Post–Hoc yöntemlerinden Scheffe testi, gruplar arasında anlamlı etkileşimlerin kaynağının saptanması için kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre cinsiyetin, eğitim alınan üniversitelerin ve bölümlerin, öğrencilerin yaşlarının Sahil Güvenlik marka değerine etkisi bulunmaktadır. Ayrıca eğitim alınan sınıfın ve yerleşim yerinin Sahil Güvenlik marka değeri üzerine kısmen de olsa etkisi tespit edilmiştir.
Sahil Güvenlik denizcilik fakültesi marka değeri marka farkındalığı marka çağrışımı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |