Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

Making strides: Findings from an SSI focused STEM professional development project

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 115 - 141, 27.12.2024

Öz

Understanding STEM Through Integrated Contexts in Everyday Life (USTRIVE) is a four-year, NSF funded project with the aim to address inequities in STEM education by fostering culturally responsive and innovative STEM pedagogies. Collaborating with four universities and a regional consortium, the project targets 7th through 12th grade STEM classrooms in high need urban communities. USTRIVE focuses on SocioScientific Issues (SSI) and SocioTransformitive Constructivism (sTc) to integrate real world social justice topics into STEM education. The project involves thorough professional development for teachers, focusing on instruction design and delivery, and SSI implementation, aimed to enhance pedagogical content knowledge (PCK) and empower students to become STEM- literate citizens. Research has shown that USTRIVE’s PD has positively impacted teacher confidence, cultural awareness, and ability to incorporate SSI into their lessons, leading to increased student engagement and critical thinking. There are still challenges that teachers face while integrating discursive elements into the classrooms and overcoming curricular barriers. Ongoing research continues to explore USTRIVE’s impact on teacher leadership and student development as capable agents of social change.

Teşekkür

Thanks to Behsat Ekici for translation assistance

Kaynakça

  • Mathers, B., & Johnson, J.A. (2024). Developing student agency through authentic application of SocioScientific issues in STEM classrooms. Paper presented at the 4th International Conference on Science and Technology Education, Porto, Portugal, October 3-4, 2024. Mathers, B., Johnson, J., Kaufman, A., Sinni, N., Louis, E., & Henneman, E. (In Review). Developing student agency through authentic application of SocioScientific issues in STEM classrooms. Mathers, B. & Marco Bujosa, L. (2022). USTRIVE: Incorporating SocioScientific Issues and Social Justice into Environmental Science. North American Association for Environmental Education Annual Conference. Tucson, AZ. October 12-15, 2022. Minken, Z., Macalalag, A., Feighan, K., Richardson, M., & Ciotoli, G. (2024). Why do we have to learn this? Teachers Make STEM Subjects Relevant to their Students. Annual Conference of the American Educational Research Association, Philadelphia, Pennsylvania, April 11-14, 2024.

Büyük Adımlar Atmak: SSI Odaklı STEM Mesleki Gelişim Projesinden Elde Edilen Bulgular

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 115 - 141, 27.12.2024

Öz

Gündelik Yaşamda Entegre Bağlantılar Yoluyla STEM'i Anlama (USTRIVE) projesi, kültürel olarak duyarlı ve yenilikçi STEM pedagojilerini teşvik ederek STEM eğitimindeki eşitsizlikleri ele almayı amaçlayan ve NSF tarafından finanse edilen dört yıllık bir girişimdir. Bu proje, dört üniversite ve bölgesel bir konsorsiyum ile işbirliği yapılarak hayata geçirilmiştir. Yüksek ihtiyaç duyulan kentsel topluluklarda 7. sınıftan 12. sınıfa kadar olan STEM sınıflarını hedef almaktadır. USTRIVE, gerçek dünya sosyal adalet konularını STEM eğitimine entegre etmeye odaklanmaktadır ve bunu Sosyo-Bilimsel Konular (SSI) ve Sosyo-Dönüştürücü Yapısalcılık (sTc) aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Proje, öğretmenlerin STEM okuryazarı vatandaşlar yetiştirme yeteneklerini geliştirmek amacıyla pedagojik içerik bilgisi (PCK), öğretim tasarımı ve sunumu, ve SSI uygulamasına odaklanan kapsamlı bir mesleki gelişim programını içermektedir. Araştırmalar, USTRIVE'in mesleki gelişiminin öğretmenlerin özgüvenini, kültürel farkındalığını ve SSI'ı derslerine entegre etme yeteneklerini olumlu yönde etkilediğini, bunun da öğrenci katılımı ve eleştirel düşünmenin artmasına yol açtığını göstermiştir. Ancak, öğretmenler hala sınıflarına söylemsel unsurları entegre etme ve müfredat engellerini aşma konusunda zorluklarla karşılaşmaktadır. Süregelen araştırmalar, USTRIVE'in öğretmen liderliği ve öğrenci gelişimi üzerindeki etkisini sosyal değişimin yetkin temsilcileri olarak keşfetmeye devam etmektedir.

Kaynakça

  • Mathers, B., & Johnson, J.A. (2024). Developing student agency through authentic application of SocioScientific issues in STEM classrooms. Paper presented at the 4th International Conference on Science and Technology Education, Porto, Portugal, October 3-4, 2024. Mathers, B., Johnson, J., Kaufman, A., Sinni, N., Louis, E., & Henneman, E. (In Review). Developing student agency through authentic application of SocioScientific issues in STEM classrooms. Mathers, B. & Marco Bujosa, L. (2022). USTRIVE: Incorporating SocioScientific Issues and Social Justice into Environmental Science. North American Association for Environmental Education Annual Conference. Tucson, AZ. October 12-15, 2022. Minken, Z., Macalalag, A., Feighan, K., Richardson, M., & Ciotoli, G. (2024). Why do we have to learn this? Teachers Make STEM Subjects Relevant to their Students. Annual Conference of the American Educational Research Association, Philadelphia, Pennsylvania, April 11-14, 2024.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Joseph Johnson 0000-0002-8355-8696

Charu Varma 0000-0003-4567-9304

Eva Henneman 0009-0009-8431-1423

Eli Louis 0009-0008-4687-0489

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2024
Kabul Tarihi 4 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Johnson, J., Varma, C., Henneman, E., Louis, E. (2024). Making strides: Findings from an SSI focused STEM professional development project. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 4(2), 115-141.