Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin beslenmesinde, beslenme eğitimi programıyla beslenme okuryazarlığı düzeyinin kazandırılması ve okul diyetisyenliği modelinin öneminin araştırılmasıdır. Okul çağı 6-12 yaş arasındaki çocukların eğitim öğretim sürecini kapsayan, fizyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimin önemli kısmının tamamlandığı bir dönemdir. Okul çağında yeterli ve dengeli beslenme yaşam döngüsünde; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini artırmak için temel bir koşuldur. Büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu, öğrenme ve kavrama işlevlerinin önem kazandığı okul çağı çocuklarında, beslenme okuryazarlığının kazandırılması, akademik gelişimleri açısından oldukça önemli olduğu bilinmektedir. Okullarda, okul diyetisyenleri tarafından verilen beslenme eğitimleri ile çocukların beslenme bilgi düzeyinin artması, vücut bileşiminin iyileşmesi ve sağlıklı beslenme davranışının kazandırılması ile fazla kiloluluk, obezite ve bunlara bağlı sağlık sorularının önlenmesi sağlanabilmektedir. Bu bağlamda yapılacak olan bu çalışma ile ilkokul öğrencilerinde okul temelli beslenme eğitimi ve okul diyetisyenliği modelini incelemek amaçlanmaktadır. Çalışmanın sonucunda, ortaya çıkan veriler ışığında okul diyetisyenliği modelinin okullarda istihdamını sağlanarak, okul müfredatlarında beslenme okuryazarlığı dersinin eklenmesinin ve dersin okul diyetisyenleri tarafından verilmesinin önerilmesi hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |