Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

BLACK MIRROR: BANDERSNATCH İNTERAKTİF SİNEMA EVRENİ’NDE KARAR AĞACI VE AKIŞ ŞEMASI UYGULAMASI

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 51, 28.06.2021

Öz

Günümüz teknolojisiyle yapımı çok daha kolaylaşan interaktif filmlerin güncel ve popüler örneklerinden biri Netflix yapımı olan Blackmirror: Bandersnatch filmidir. İzleyicisini pasif izleyici olmaktan çıkarıp aktif bir katılımcı konumuna alan Bandersnatch, izleyicinin verdiği kararlara göre şekillenen bir senaryo ve farklı sonlara sahiptir. Tasarlanan bir bilgisayar oyununun en iyi tasarım puanını alması için hikayenin gidişatını belirleyen yol ayrımlarında izleyici tarafından seçimler yapılmaktadır. En iyi ihtimal, filmde tasarlanan Bandersnatch oyununun eleştirmenler tarafından beş yıldız alması ihtimalidir. Bu çalışmada verilen kararların sonuçlarının sarmallar oluşturması göz önüne alınarak bir akış şeması oluşturulması amaçlanmıştır. Akış şemasının oluşturulmasının ardından bir Excel eklentisi olan SolutionTree 4.0 aracılığıyla karar ağacı oluşturulmuştur. Bu yöntem kullanılarak filmin final ihtimallerinin olasılık değerleri hesaplanmıştır. Son olarak oyunun beş yıldız alması şeklindeki en iyi finalin gidiş yolu belirlenmiştir.

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 51, 28.06.2021

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gencay Tepe Bu kişi benim 0000-0001-7752-7167

Musa Ovalı Bu kişi benim 0000-0001-6678-9719

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tepe, G., & Ovalı, M. (2021). BLACK MIRROR: BANDERSNATCH İNTERAKTİF SİNEMA EVRENİ’NDE KARAR AĞACI VE AKIŞ ŞEMASI UYGULAMASI. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 3(1), 39-51.