Dünya ekonomisinin küreselleşmesi ile birlikte markalar sürdürülebilir
rekabet avantajını korumak ve güçlü ve özgün markalar oluşturmak için farklı
stratejiler benimsemektedirler. Günümüzde farklılaşma, markalar için de tüketiciler
için de oldukça önem arz eden bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Markalar
farkındalık ve farklılık yaratmak için interneti, sosyal medyayı ve dijital pazarlamaya
stratejilerinde yer vermektedirler. İnternet ve sosyal medya sayesinde markalar, dijital
pazarlama tüketicilere ulaşmakta ve pazardaki konumlarını korumaktadırlar.
Tüketiciler tarafından sıkça kullanılan ve ilgi çeken bir yöntem sosyal medya da selfie
paylaşımıdır. Bu çalışmada tüketicilerin, selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası
paylaşımlarının farkındalık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla
öncelikle tüketicilerin demografik özellikleri ve sosyal medya kullanım düzeylerine
göre selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası paylaşımlarını algılama düzeyi ve
farkındalık düzeyi farklılıkları ayrı ayrı incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |