Basım teknolojileri, geçmişten bugünümüze kültürün ve bilginin yayılmasında temel bir araç olmuş, küresel ekonominin ve toplumsal gelişmenin çok önemli bir destekçisi durumuna gelmiştir. Gutenberg’in matbaayı icadıyla başlayan gelişim, günlük yaşamda kullanılan birçok tüketim maddesinin basım sektörüyle ilintili olduğunu bize göstermektedir. Bunlara örnek; Gıda ambalajları, basılı tekstil ürünleri, ilaç ambalajları gösterilebilir. Kullanılan bu günlük tüketim maddeleri dışında; basım teknolojilerinin temel işlevlerinden biri de bilginin geniş kitlelere ulaştırılmasını sağlamaktır. Eğitim materyalleri, ders kitapları, akademik yayınların basımı, eğitim süreçlerini desteklemektedir. Tüm bu ürünlerin ortaya çıkması için bir ön hazırlık süreci bulunmaktadır. Baskı öncesi hazırlık süreci, basılacak ürünün tasarımının dijital ortamdan baskıya aktarılmadan önceki kritik aşamalarını kapsar. Baskı kalitesinin garanti altına alınmasında büyük önem taşıyan baskı öncesi hazırlık süreci, doğru çözünürlükte görsellerin hazırlanması, renk ayrımı ve baskı dosyalarının doğru formatta düzenlenmesi gibi adımlardan oluşur. Baskı öncesi hazırlık aşamasında kullanılan terimler, tasarımcılar ve baskı uzmanları için temel bir dil oluşturur. Ortak bir dil ile kullanılan bu terimlerin ne ifade ettiğinin doğru kavranması sözlü ve yazılı iletişim için oldukça önemlidir ve baskı sürecinin doğru ve hatasız bir şekilde gerçekleşmesi için gereklidir. Bu çalışmada, Renk Evreni, Tram, Tram sıklığı, Tram yoğunluğu terimlerin açıklamaları ve kullanımları ayrıntılı verilmiştir. Baskı öncesi hazırlık sürecinde kullanılan terimlerinin açıklamaları, Basım sektöründeki tüm paydaşların anlayacağı ortak teknik ifadeler kullanılarak hazırlanmıştır
Printing technologies have been a fundamental tool in the dissemination of culture and knowledge throughout history and have become a crucial supporter of global economic and social development. The development that began with Gutenberg's invention of the printing press demonstrates that many consumer products used in daily life are related to the printing industry. Examples of these are; Food packaging, printed textile products, pharmaceutical packaging. Apart from these daily consumer goods; one of the basic functions of basic technologies is to ensure that they are delivered to large masses. Educational information, textbooks, printing of academic publications support educational processes. The emergence of all these products requires a preparatory phase. The Prepress preparation process encompasses critical stages before transferring the digital design of the product to print. Ensuring print quality heavily depends on this stage, which includes preparing images at the correct resolution, performing color separations, and organizing print files in the correct format. The terminology used in the pre-press preparation phase forms a fundamental language for designers and printing professionals. Correctly understanding what these commonly used terms represent is essential for effective verbal and written communication and for ensuring an accurate and error-free printing process. In this study, detailed explanations and uses of terms such as color space, Screen, Screen Frequency, and Halftone Dot Value are provided. The explanations of these pre-press preparation terms have been prepared using common technical expressions that can be understood by all stakeholders in the printing industry.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ağız Araştırmaları Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 1 |
ISSN: 2147-7507
Avrasya Terim Dergisi