Turkish education system is controlled by means of three separate independent audit organization. While organizations are doing similar tasks, they have quite different rights. To be brought up the problems lived by edecational inspectors can contribute to develelop sound policies of National Educational Ministry (NEM). A descriptive method and qualitative research are used in this study. The problems of educational inspectors are rights, organization, status, development, assignment, selection, transfer and ethical issues. NEM should organize the control systems in an integrity way. Central and regional control boards should be established and should be reconsider inspectors selection, assignment, transfer, compensation, training criteria.
Educational inspectors inspectors' problems the policy of supervision
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı eğitim kurumları birbirinden bağımsız üç ayrı denetim örgütü vasıtası ile denetlenmektedir. Denetim örgütleri birbirine benzer görevleri yaparken, sahip oldukları haklar açısından oldukça farklı konumdadırlar. İl eğitim denetmenlerinin yaşamakta oldukları sorunların ortaya çıkarılması MEB'in sağlıklı politika geliştirmesine katkı sağlayabilir. Bu çalışma, il eğitim denetmenlerinin sorunlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada betimsel bir yöntem ve nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler NVİVO 7 programında çözümlenmiştir. İl eğitim denetmenleri; haklar, örgütlenme, statü, geliştirme, atama seçme, nakil ve etik konularında sorunlar yaşamaktadırlar. MEB, denetim sistemini bir bütünlük içinde örgütlemeli, merkez ve bölge denetim başkanlıkları oluşturulmalı, denetçi seçme, atama, nakil, ücret, eğitim kriterleri yeniden gözden geçirilmelidir.
İl eğitim denetmenleri denetmen sorunları denetim politikası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |