Internet and computer that provide fast and easy transportation of information, have a great importance in our life. However one of the problems that computer and internet usage brings, is addiction. This situation effects negatively the human-human interaction and draws individuals to a virtual life far away from sociability. Moreover various studies have shown significant relationships between depression- anxiety and internet addiction. Undoubtedly having social skills and a healthy mood is very important in the profession of teaching. In this study has been quest an answer for question of "How is the internet addiction level of fine arts teacher candidates that are the future's art educators?". The 2nd grade students (n=50+56=106) that study in the Music and Art Education programs of Karadeniz Technical University, constitute the universe of the study. This research is a survey. As a data collection tool, for determine of students' internet addiction level, "Internet Addiction Scale" that has been improved by Günüç (2009), has been used. Obtained data has been statistically analyzed by SPSS software program. At the end of study, the levels of music and art teacher candidates' internet addiction have been determined, compared and some suggestions have been made according to the research results.
Music Education Art Education Fine Arts Education Internet Addiction
Her alandaki bilgiye hızlı ve kolay ulaşım olanağı sağlayan internet ve bilgisayar, yaşamımızda büyük bir öneme sahiptir. Ancak, İnternet ve bilgisayar kullanımının yol açtığı sağlık sorunlarından biri de bağımlılıktır. Bu durum, insan-insan etkileşimini olumsuz bir şekilde etkilemekte ve bireyleri sosyallikten uzak ve sanal bir yaşantıya sürüklemektedir. Ayrıca çeşitli araştırmalar, internet bağımlılığı ile kaygı ve depresyon arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Şüphesiz sosyal becerilere ve sağlıklı bir ruhsal duruma sahip olmanın çok önemli olduğu mesleklerden biri de öğretmenliktir. Bu çalışmada, geleceğin sanat eğitimcileri olan resim-iş ve müzik öğretmeni adaylarının internet bağımlılık düzeyleri nasıldır?" sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmaya, Karadeniz Teknik Üniversitesi Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan 2. sınıf öğrencileri (n=50+56=106) katılmışlardır. Araştırma genel tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini belirlemede Günüç (2009), tarafından geliştirilmiş olan "İnternet Bağımlılığı Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda müzik ve resim öğretmeni adaylarının internet bağımlılık düzeyleri belirlenmiş, karşılaştırılmış ve sonuçlara göre bazı önerilerde bulunulmuştur.
Müzik Eğitimi Resim-İş Eğitimi Güzel Sanatlar Eğitimi İnternet Bağımlılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |