Bu
araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin, öğretim elemanlarının kalitesine
ilişkin beklentilerini tespit etmektir. Ayrıca öğrencilerin beklentilerinin
cinsiyet, branş, sınıf düzeyi, öğrenim türü değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığı da belirlenmiştir. Bu araştırmanın verileri Afyon Kocatepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 395 öğrenciden Saydan
(2008) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanları Kalite Beklenti Ölçeği”
aracılığıyla toplanmıştır. Bu araştırma sonucunda eğitim fakültesi
öğrencilerinin öğretim elemanlarının en fazla alan ve pedagoji bilgisi
açısından kaliteli olmalarını bekledikleri görülmüştür. Bu araştırmada
öğrencilerin öğretim elemanına yönelik kalite beklentilerinde öğrenim türü
değişkenine göre anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır. Ancak öğrencilerin bazı
boyutlara yönelik beklentilerinde cinsiyet, branş ve sınıf düzeyine göre
anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14 |