Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KALİTE BAĞLAMINDA ÖĞRETİM ELEMANLARINDAN BEKLENTİLERİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 124 - 138, 30.11.2018

Öz











Bu
araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin, öğretim elemanlarının kalitesine
ilişkin beklentilerini tespit etmektir. Ayrıca öğrencilerin beklentilerinin
cinsiyet, branş, sınıf düzeyi, öğrenim türü değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığı da belirlenmiştir. Bu araştırmanın verileri Afyon Kocatepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 395 öğrenciden Saydan
(2008) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanları Kalite Beklenti Ölçeği”
aracılığıyla toplanmıştır. Bu araştırma sonucunda eğitim fakültesi
öğrencilerinin öğretim elemanlarının en fazla alan ve pedagoji bilgisi
açısından kaliteli olmalarını bekledikleri görülmüştür. Bu araştırmada
öğrencilerin öğretim elemanına yönelik kalite beklentilerinde öğrenim türü
değişkenine göre anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır. Ancak öğrencilerin bazı
boyutlara yönelik beklentilerinde cinsiyet, branş ve sınıf düzeyine göre
anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.



Kaynakça

  • Açan, B.ve Saydan, R. (2009). Öğretim elemanlarının akademik kalite özelliklerinin değerlendirilmesi: Kafkas üniversitesi İİBF örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2): 225-253.
  • Akbaba, A., Gürü, B. E., Yaran, M. ve Çimen, H. (2006). Öğrencilerin öğretim elemanları ile ilgili kalite beklentileri: Akçakoca turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1), 9-21.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49, 155-173.
  • Cole, D. A. (1987). Utility of confirmatory factor analysis in test validation research. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55, 1019-1031.
  • Ekinci, C. E. ve Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Ensari, H. ve Onur, V. (2003). Kaliteye ilişkin öğrenci beklentileri: Eğitim fakülteleri örneği. Amme İdaresi Dergisi, 36 (3), 145-153.
  • Neuman, W.L. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri nitel ve nicel yaklaşımlar, cilt II, (Çev: S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.
  • Özaydınlık, K., Kabaran, H., Göçen, G., & Altıntaş, S. (2014). Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarında bulunan öğretmenlik niteliklerine ilişkin algıları (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). Turkish Studies- International Periodical Fort he Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/8, 697-710.
  • Parlak, A. Ve Küçükoğlu, A. (2008). Hemşirelik öğretiminde sınıf ikliminin öğrenci başarısına etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 59-71.
  • Saydan, R. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri Yüzüncü yıl üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1), 63 – 79.
  • Sökmen, A. (2011). Öğrenci memnuniyetine yönelik Ankara’daki bir meslek yüksekokulunda araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 66-79.
  • Şahin, A. E. (2009). Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF-ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Tüzün, İ. K. ve Sevdani, T. K. (2008). Müşteri memnuniyeti ve müşteri-çalışan etkileşimi üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(2), 13-24
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 124 - 138, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Açan, B.ve Saydan, R. (2009). Öğretim elemanlarının akademik kalite özelliklerinin değerlendirilmesi: Kafkas üniversitesi İİBF örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2): 225-253.
  • Akbaba, A., Gürü, B. E., Yaran, M. ve Çimen, H. (2006). Öğrencilerin öğretim elemanları ile ilgili kalite beklentileri: Akçakoca turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1), 9-21.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49, 155-173.
  • Cole, D. A. (1987). Utility of confirmatory factor analysis in test validation research. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55, 1019-1031.
  • Ekinci, C. E. ve Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Ensari, H. ve Onur, V. (2003). Kaliteye ilişkin öğrenci beklentileri: Eğitim fakülteleri örneği. Amme İdaresi Dergisi, 36 (3), 145-153.
  • Neuman, W.L. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri nitel ve nicel yaklaşımlar, cilt II, (Çev: S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.
  • Özaydınlık, K., Kabaran, H., Göçen, G., & Altıntaş, S. (2014). Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarında bulunan öğretmenlik niteliklerine ilişkin algıları (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). Turkish Studies- International Periodical Fort he Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/8, 697-710.
  • Parlak, A. Ve Küçükoğlu, A. (2008). Hemşirelik öğretiminde sınıf ikliminin öğrenci başarısına etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 59-71.
  • Saydan, R. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri Yüzüncü yıl üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1), 63 – 79.
  • Sökmen, A. (2011). Öğrenci memnuniyetine yönelik Ankara’daki bir meslek yüksekokulunda araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 66-79.
  • Şahin, A. E. (2009). Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF-ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Tüzün, İ. K. ve Sevdani, T. K. (2008). Müşteri memnuniyeti ve müşteri-çalışan etkileşimi üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(2), 13-24
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nuray Yıldırım

Ayşe Dönmez Bu kişi benim

Elif Aydoğdu Özoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yıldırım, N., Dönmez, A., & Aydoğdu Özoğlu, E. (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KALİTE BAĞLAMINDA ÖĞRETİM ELEMANLARINDAN BEKLENTİLERİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 124-138.