Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A New Curriculum Proposal for Voice Training Courses at Undergraduate Level (L1) in Higher Education Institutions: “Introduction to Voice Training”

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 197 - 213, 29.10.2018

Öz

Voice training program is a
mixed program prepared based on the course contents of the voice training
courses in the Faculties of Fine Arts, which are among the institutions
providing music education at the level of higher education, especially
Departmenst of Music Education Programs of the Education Faculties and Departments of Opera/Vocal Performance programs at the
State Conservatory. This course, which is
mostly prepared as a sample of Music Teaching course contents, needs to be
restructured by taking into consideration the credit and number of instructors.
It is known that new approaches, methods and suggestions
play a major role in improving the existing courses in educational system. It
is considered that forming a new course structure by using approved methods and
adopting different approach and techniques will improve the quality of music
education. In the Music Departments of Fine Arts Faculties, a limited number of
voice training courses are given in the form of ‘Individual Voice Training’ and
‘Collective/Choral Voice Training’. In the
light of this information, the process of this course in the Department of
Music, Faculty of Fine Arts in Erciyes University from the 2006/2007 academic
year to present has been assessed and information about the content of
“Introduction to Voice Training” that was introduced as a course of two
semesters in Undergraduate Level (L1) and about new structure of voice training
courses in the curriculum are provided. Considering the lessons given at Higher
Education Institutions particularly in the field of voice training in Turkey,
it is observed that the number of student is high and the number of the instructor is insufficient and that a course
normally should involve one student at one hour, but it involves two or three students. As this situation, contrary to the objectives of the course, would
affect the understanding of quality in education, it would be correct to focus
on new practices. The aim of this study is to bring forward a new curriculum
proposal for voice training courses in Higher Education Institutions. Today,
this innovation brought to the curriculum in the field of Voice Training at
Erciyes University is also an example of providing a joint
program content of the music education departments of other Higher Education
Institutions and especially the Faculties of Fine Arts. It is considered that
the course will be appropriate to be in the curriculum of the Faculties of Fine
Arts with a single common content and the name as in the curriculum of Erciyes
University. 

Kaynakça

  • Acar, N. (2014). Türkiye’de Ses Eğitiminin (Şan) Gelişimi ve Uzman Görüşleriyle Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Altınkurt, L. (2015). Türkiye’de Sanat Eğitimi’nin Gelişimi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı (12).
  • Baş, G., (2011). Türkiye’de Eğitim Programlarında Yapılandırmacılık: Dün, Bugün, Yarın, Eğitişim Dergisi, 32, Erişim tarihi: 10 Eylül 2018, http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-32-ekim-2011/739-turkiye-de-egitim-programlarinda-yapilandirmacilik-dun-bugun-yarin
  • Çelen, F.K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S.S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, 1-9.
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi Yönetimi ve Teknikleri, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Çevik, S. (2000). Koro Albümü I, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Çevik, S. (2006). Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Ses Eğitimi Alan Derslerinin Müzik Öğretmenliği Yeterlikleri Yönünden Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Ünv. Eğt. Fak., Denizli, 641-657.
  • Davran, K., Öztürk, F.G., (2009). Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar-I, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Deliorman, L. (1977). Koro, Yaygın Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara.
  • Egüz, S. (1999). Toplu Ses Eğitimi I, Temel Konular, Doğuş Matbaacılık, Ankara.
  • Ekici, T. (2008). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Bireysel Ses Eğitimi Dersine Yönelik Bir Program Geliştirme Çalışması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Izmir.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Evren, G. F. (2013).Programlı Bir Ses Eğitimi Kapsamında Dil-Konuşma Ögesi, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,2(5),50-60.
  • Johan R., Harlan, J. (2014), Education Nowadays, International Journal of EducationalScienceandResearch (IJESR). Vol. 4, Issue 5, Oct 2014, 51-56
  • Özsan, E. (2010). Metodik Şan Eğitimi, Moss:Kitapsal Basım Yayın ve Dağıtım, İstanbul.
  • Sevinç, S. ve Şimsek, G. (2004). Müzik Eğitimi Bölümlerinde Müzik Eğitimi (Şan) Dersine Ayrılan Surenin Yeterli Olup Olmadığı Üzerine Bir Araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3, 207-216.
  • Şentürk, N. (2001), Musiki Muallim’ den Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlar, G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 2, 135-142.
  • Şimşek, G. (2007), Şan için Piyano Eşlikli Albüm, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Töreyin, A. M. (2008), Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Sözkesen Matbaacılık, Ankara.
  • Uçan, A. (1995). Türkiye’de Güzel Sanatlar Fakültelerinin Yeniden Planlanması ve Eğitim Programlarının Yeniden Düzenlenmesi, Erişim tarihi: 17 Eylül 2017, https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/1037/109422.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Yener, S. (2009). Türkiye’de Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümleri Müfredat Programlarının Karşılaştırmalı Analizi, 8.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, OMÜ.
  • Yönetken, H. B., Fenmen, M., Menuhin, Y., Lobos, V., Teyte, M., Gazimihal, M. R., Sun, M., Ucan, A., Bayraktar, E., Aydoğan, S. (2001). Müzik Öğretimi, Hazırlayan: Ahmet Say, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Sözkesen Matbaası. Ankara http://guzelsanat.erciyes.edu.tr/Hakkinda, Erişim tarihi: 10 Haziran 2018.

Yükseköğretim Kurumları’nda Ses Eğitimi Derslerine Yönelik L1 Seviyesinde Yeni Bir Öğretim Programı Önerisi: “Ses Eğitimine Giriş”

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 197 - 213, 29.10.2018

Öz

Yüksek
Öğretim düzeyinde müzik eğitimi veren kurumların içinde yer alan Güzel Sanatlar
Fakülteleri’nin, ses eğitimi dersleri, özellikle Eğitim Fakülteleri’nin Müzik
Öğretmenliği programları ve Devlet Konservatuarı Opera/Şan Anasanat Dallarının
ders içeriklerinden yola çıkılarak hazırlanmış karma bir programdır. Çoğunlukla
Müzik Öğretmenliği ders içerikleri örnek alınarak hazırlanan bu ders başlı
başına kredi ve öğretim elemanı sayıları da dikkate alınarak yeniden
yapılandırılmaya ihtiyaç duymaktadır. Eğitimde yeni yaklaşım, yöntem ve
önerilerin mevcut olanı iyileştirmek adına büyük bir rol oynadığı
bilinmektedir. Ders içeriklerinde uygulanabilecek yeni yapılandırmaların,
bilinen metotların dışına çıkılmadan, doğru olanı değiştirmeden farklı yöntem
ve tekniklerin katkısıyla, verilen müzik eğitiminin kalitesini daha da ileriye
taşıyacağı düşünülmektedir. Güzel Sanatlar Fakülteleri’nin Müzik Bölümleri’nde
sınırlı sayıda varolan ses eğitimi dersinin, ‘Bireysel Ses Eğitimi’ ve ‘Toplu
Ses Eğitimi’ dersi şeklinde verildiği görülmektedir. Buradan yola çıktığımızda
bu ders için, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü’nde
programın 2006/2007 eğitim-öğretim yılından itibaren günümüze kadar olan süreci
incelenmiş, durum tespiti yapılmış, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı itibariyle de
L1 seviyesinde 2 dönem olmak üzere programa girmiş olan “Ses Eğitimine Giriş”
dersinin içeriği ve ses eğitimi derslerinin programdaki yeni yapılandırması
hakkında bilgiler verilmiştir. Türkiye’de Yüksek Öğretim Kurumları’nda özellikle
ses eğitimi alanında verilen dersler göz önünde bulundurulduğunda öğrenci
sayılarının yüksek, öğretim elemanı sayısının da bir o kadar yetersiz olduğu
görülmekte normalde bir öğrenciyle bireysel olarak bir saat işlenmesi gereken
dersin 2, 3 ya da daha fazla kişiyle işlendiği görülmektedir. Dersin
hedeflerine aykırı bu durum eğitimde kalite anlayışını etkileyeceğinden yeni
uygulamalara yönelmek doğru olacaktır. Bu çalışmanın amacı Yüksek Öğretim
Kurumları’nda ses eğitimi derslerine yönelik yeni bir müfredat önerisi
getirmektir. Günümüzde, Erciyes Üniversitesi’nde ses eğitimi alanında müfredata
getirilen bu yenilik, diğer Yükseköğretim Kurumları’nın müzik eğitimi veren
bölümlerinin ve özellikle Güzel Sanatlar Fakülteleri’nin müşterek bir program
içeriği sağlaması açısından da örnek teşkil etmektedir. Dersin Erciyes
Üniversitesi’nin müfredatındaki ismi üzerinden tek bir ortak içerik ve ad ile
diğer Güzel Sanatlar Fakülteleri’nin müfredatlarının eğitim-öğretim
programlarında yer almasının uygun olacağı düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Acar, N. (2014). Türkiye’de Ses Eğitiminin (Şan) Gelişimi ve Uzman Görüşleriyle Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Altınkurt, L. (2015). Türkiye’de Sanat Eğitimi’nin Gelişimi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı (12).
  • Baş, G., (2011). Türkiye’de Eğitim Programlarında Yapılandırmacılık: Dün, Bugün, Yarın, Eğitişim Dergisi, 32, Erişim tarihi: 10 Eylül 2018, http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-32-ekim-2011/739-turkiye-de-egitim-programlarinda-yapilandirmacilik-dun-bugun-yarin
  • Çelen, F.K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S.S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, 1-9.
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi Yönetimi ve Teknikleri, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Çevik, S. (2000). Koro Albümü I, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Çevik, S. (2006). Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Ses Eğitimi Alan Derslerinin Müzik Öğretmenliği Yeterlikleri Yönünden Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Ünv. Eğt. Fak., Denizli, 641-657.
  • Davran, K., Öztürk, F.G., (2009). Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar-I, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Deliorman, L. (1977). Koro, Yaygın Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara.
  • Egüz, S. (1999). Toplu Ses Eğitimi I, Temel Konular, Doğuş Matbaacılık, Ankara.
  • Ekici, T. (2008). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Bireysel Ses Eğitimi Dersine Yönelik Bir Program Geliştirme Çalışması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Izmir.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Evren, G. F. (2013).Programlı Bir Ses Eğitimi Kapsamında Dil-Konuşma Ögesi, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,2(5),50-60.
  • Johan R., Harlan, J. (2014), Education Nowadays, International Journal of EducationalScienceandResearch (IJESR). Vol. 4, Issue 5, Oct 2014, 51-56
  • Özsan, E. (2010). Metodik Şan Eğitimi, Moss:Kitapsal Basım Yayın ve Dağıtım, İstanbul.
  • Sevinç, S. ve Şimsek, G. (2004). Müzik Eğitimi Bölümlerinde Müzik Eğitimi (Şan) Dersine Ayrılan Surenin Yeterli Olup Olmadığı Üzerine Bir Araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3, 207-216.
  • Şentürk, N. (2001), Musiki Muallim’ den Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlar, G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 2, 135-142.
  • Şimşek, G. (2007), Şan için Piyano Eşlikli Albüm, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Töreyin, A. M. (2008), Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Sözkesen Matbaacılık, Ankara.
  • Uçan, A. (1995). Türkiye’de Güzel Sanatlar Fakültelerinin Yeniden Planlanması ve Eğitim Programlarının Yeniden Düzenlenmesi, Erişim tarihi: 17 Eylül 2017, https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/1037/109422.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Yener, S. (2009). Türkiye’de Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümleri Müfredat Programlarının Karşılaştırmalı Analizi, 8.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, OMÜ.
  • Yönetken, H. B., Fenmen, M., Menuhin, Y., Lobos, V., Teyte, M., Gazimihal, M. R., Sun, M., Ucan, A., Bayraktar, E., Aydoğan, S. (2001). Müzik Öğretimi, Hazırlayan: Ahmet Say, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Sözkesen Matbaası. Ankara http://guzelsanat.erciyes.edu.tr/Hakkinda, Erişim tarihi: 10 Haziran 2018.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Fahriye Evren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Evren, G. F. (2018). Yükseköğretim Kurumları’nda Ses Eğitimi Derslerine Yönelik L1 Seviyesinde Yeni Bir Öğretim Programı Önerisi: “Ses Eğitimine Giriş”. European Journal of Educational and Social Sciences, 3(2), 197-213.