Bu
makalede popüler kültür ve popüler edebiyat ele alınmıştır. İnsanoğlunun ortaya
koyduğu her şey olarak tanımlanan kültür, maddi ve manevi olmak üzere ikiye
ayrılır. Zamanla her iki kültür unsuru da aynı kalamayarak değişime uğrar. 18.
ve 19. yüzyıllarda makineye geçilmesi, üretim ve tüketim anlayışının değişmesi,
kentleşme ve diğer olaylar bir yandan kültürün değişimini hızlandırırken öbür
yandan da çeşitlenmesine neden olur. Popüler kültür, folk türü, alt kültür ve
üst kültür gibi farklı kültür anlayışları ortaya çıkar.
Temeli
ilk uygarlıklara kadar giden popüler kültür, Sanayi Devrimi sonrasında
kapitalist anlayışın da büyük etkisiyle en yaygın kültür durumuna gelir. Halkın
gereksinim duyduğu her şeyde kendini gösterir: Sanat, edebiyat, eğitim, gezi, giyim,
sağlık... Bunlardan birisi olan popüler edebiyat, 18. yüzyılın sonlarında ilk
ürünlerini vererek Avrupa’da ve Amerika’da yaygınlık kazanır. Önceden
belirlenmiş okur kitlelerine seslenen ve para kazanmanın birinci amaç olduğu
popüler edebiyat ürünleri, basit bir kurguya, kolay anlaşılırlığa ve merak
unsurunun ağırlıkta olduğu konulara dayanır. Çalışmanın merkezinde tartışmacı
bir bakışla popüler kültürün doğurduğu sonuçlar ve metaya dönüşen edebiyatın
değerlendirilmesi yapılmaktadır.
This article discusses popular culture and popular literature.
Culture, which is defined as everything that mankind reveals, is divided into
material and spiritual. Over time, both elements of culture cannot remain the
same and undergo changes. The transition to machinery in the 18th and 19th
centuries, the change in production and consumption, urbanization and other
events accelerated the change of culture on the one hand, and on the other
hand, caused the diversification. Different cultural understandings arise, such as
popular culture, folk genre, subculture and upper culture.
Popular culture, whose foundation goes back to the
first civilizations, becomes the most common culture after the Industrial
Revolution with the great influence of capitalist understanding. It manifests
itself in everything the public needs: art, literature, education, sightseeing,
clothing, health... One of them, popular literature, became widespread in
Europe and America by producing its first products in the late 18th century.
Popular literary products addressing predetermined audiences and where making
money is the primary goal, are based on simple fiction, easy-to-understand and
curiosity. At
the center of the study, the results of popular culture and the literature
turned into commodities are evaluated with an argumentative point of view.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |