Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL VE AİLE İLETİŞİMİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE EBEVEYN İLİŞKİLERİ ÖRNEKLEMİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 113 - 122, 30.10.2020

Öz

Okul öncesi eğitimin çocuk, ebeveyn ve okul arasındaki iletişimin, çocuğun okulla olan ilişkisini etkilediği görülmüştür. Buna paralel olarak çocuğun okula olan bağımlılığı, başarısı gibi uzun vadeli tüm etkilerin okul-ebeveyn arasındaki ilişki ile doğru orantılı olduğu gözlenmiştir. Ebeveynler içinse, okulla olan iletişimin süreklilik sağlanması, çocuklarıyla daha fazla zaman geçirip en önemli süreç olan okul öncesi eğitim dönemlerinde birebir iletişim halinde kalarak çocuklarıyla olan ikili ilişkilerin gelişmesine olanak sağlamıştır. Tüm bu iletişim ağının gelişmesi için okul öncesi eğitim kurumlarında da okul-aile birlikleri oluşturulup okul-ebeveyn-çocuk arasındaki iletişimin güçlendirildiği belirlenmiştir.

Proje Numarası

1

Kaynakça

  • Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Y.2015, C.1, S.2, s.69-82
  • Beyza Yaşar, Psikolog Bilgin Başaran Adak,Ticaret ve Sanayi Odası İÖO Rehber Öğretmeni
  • Bilir, Ş. (1993) "Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Yararları" 1. Okulöncesi Eğitim Sempozyumu, Ankara
  • Bekman, S. (1991) "Erken Çocukluk Eğitimine Duyulan Gereksinim ve Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitime Genel Bakış" Okul Öncesi Eğitim Dergisi Sayı 42
  • Çetinsoylu, N.A. (1998) "İki Farklı Sosyal Çevrede Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Giden Çocukların Anne- Babalarının Okulöncesi
  • Eğitimden Beklentilerinin İncelenmesi, M.Ü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Demirel. Ö. (1989) Ülkemizde Okulöncesi Çağdaki Çocukların Eğitimlerinin Gereği ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri-Yapa 6. Okulöncesi Semineri, İstanbul
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1981) Çocuğun Değeri. Gözlem Matbaacılık, İstanbul Oktay, A ,(1992) "Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Okulöncesi Eğitimi" Yapa 8. Okulöncesi
  • Yeşilyaprak, Binnur (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı), Nobel Yayınları, Ankara Zülal Yılmaz, Okul Öncesi Öğretmeni
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 113 - 122, 30.10.2020

Öz

Destekleyen Kurum

GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ

Proje Numarası

1

Kaynakça

  • Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Y.2015, C.1, S.2, s.69-82
  • Beyza Yaşar, Psikolog Bilgin Başaran Adak,Ticaret ve Sanayi Odası İÖO Rehber Öğretmeni
  • Bilir, Ş. (1993) "Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Yararları" 1. Okulöncesi Eğitim Sempozyumu, Ankara
  • Bekman, S. (1991) "Erken Çocukluk Eğitimine Duyulan Gereksinim ve Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitime Genel Bakış" Okul Öncesi Eğitim Dergisi Sayı 42
  • Çetinsoylu, N.A. (1998) "İki Farklı Sosyal Çevrede Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Giden Çocukların Anne- Babalarının Okulöncesi
  • Eğitimden Beklentilerinin İncelenmesi, M.Ü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Demirel. Ö. (1989) Ülkemizde Okulöncesi Çağdaki Çocukların Eğitimlerinin Gereği ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri-Yapa 6. Okulöncesi Semineri, İstanbul
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1981) Çocuğun Değeri. Gözlem Matbaacılık, İstanbul Oktay, A ,(1992) "Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Okulöncesi Eğitimi" Yapa 8. Okulöncesi
  • Yeşilyaprak, Binnur (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı), Nobel Yayınları, Ankara Zülal Yılmaz, Okul Öncesi Öğretmeni
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Oktay 0000-0001-6203-2620

Proje Numarası 1
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oktay, F. (2020). OKUL VE AİLE İLETİŞİMİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE EBEVEYN İLİŞKİLERİ ÖRNEKLEMİ. European Journal of Educational and Social Sciences, 5(2), 113-122.