Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bireylerin Yaşadığı İş – Aile Çatışmasının İş Performansına, İş Tatminine ve Aile Ortamına Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 83, 01.05.2014

Öz

Fatih Project, in education and training ensure equality of opportunity and our schools technology to improve information technology tools teaching-learning process more sensory organ to be addressed as courses for effective use; preschool, elementary and secondary level schools in our 570,000 classrooms laptop computer to the LCD panel, the interactive whiteboard and internet infrastructure will be provided. In this research, teachers and students who participate in Fatih project expectations from the project and perceptions of information technology usage has been investigated.It has been applied to 180 studens and 50 teachers. Results of the study, according to students opinion it is determined that the usage of e- contents(video, animation, e-book, cartoon films, gones) in education facilitate the learning

Kaynakça

  • Akgün, E., Yılmaz, E.O. ve Seferoğlu,S.S.(2011).Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve Fırsatları
  • Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi(FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Akademik Bilişim. 2-4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya,ss.24-27. Dönmez, F.İ. (2009).Türkiye ve İsveç İlköğretim Okullarında Bilgisayar Eğitim –Öğretimi
  • Öğretim Programları Üzerine Bir İnceleme.Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi,Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, s.24-26. Eryılmaz, S. ve Akbaba, S.(2013).Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Eğilimler: Brıtısh
  • Journal Of Educatıonal Technology (Bjet) Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Değerlendirmesi.Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 52-82. Gürcan, H. (2008). Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi Öğrencilerinin BT Yeterliliklerinin
  • Ölçülmesi İçin Bir Model. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s.21-27. Hebenstreit, J.(1989). Bilgisayarın Eğitimde Kullanılması(İngiltere ve Fransa örnekleri) .
  • Çev:A.Ergin. Ankara Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 152-156. Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S.S.(2011).Eğitimde Fatih projesinin öğretmenlerin yeterlilik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya, s.2. Kaptan, S. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Tekışık web ofset. Ankara. 1998 KobiEfor Dergisi(2010).
  • Web::http://www.kobiefor.com.tr/2010pdf/aralik101048.pdf. adresinden 11.10.2012 tarihinde (FATİH) ulaşılmıştır. Eğitimde Projesi, bu bir reformdur.s.48
  • MEB, (2002). Milli Eğitim Bakanlığı Okullarda Bilgi teknolojileri Uygulamalarına Yönelik çalışmalar . Web:http:// okulweb.gov.tr/bakanlik-bilgi-teknolojileri.mht erişim tarihi yok
  • MEB, (2012). Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. projesi.meb.gov.tr/site/index.php adresinden 11.10.2012 tarihinde ulaşılmıştır. http://fatih
  • Odabaşı (1998), Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 6-9 Mayıs, 2008 ...
  • Özdemir , S. ve Kılıç,E.(2007). Integrating information and communacation technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907- 9
  • Silvernail, D. L., & Gritter, A. K. (2007). Maine’s middle school laptop program: Creating better writers. Portland: Center for Education Policy, Applied Research, and Evaluation,
  • University of Southern Maine Sezer, B.(2011).Bilişim teknolojilerinin eğitime kaynaştırılması:önem, engeller ve ülkemizde gerçekleştirilen projeler. XVI. Türkiye İnternet Konferansı, Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi,İzmir,s.12-18.
  • Tuti, S. (2005). Eğitimde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Performans Göstergeleri, Öğrenci
  • Görüşleri ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Uluyol, Ç.(2013).ICT integration in Turkish schools: Recall where you are coming from to recognise where you are going to.British Journal of Educational Technology, 44(1).

BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 83, 01.05.2014

Öz

Araştırmada bireyin yaşadığı aile ile iş arasındaki tercih nedenleri sonucu ortaya çıkan çatışma yapısı ile iş ortamında bireyin iş performansına etkisi incelenmiştir. Araştırma
kapsamında Ankara ilindeki özel eğitim kurumları inceleme altına alınmıştır. Araştırmada 120
eğitimci ve diğer çalışanlar olmak üzere belirlenen kişilere anket uygulanmıştır. Çalışmada
“işin tanımlanması ve iş üzerindeki hakimiyeti, aile – iş çatışmasında öz yeterlik ölçeği, iş –
aile çatışma ölçeği, aile tatmini ölçeği, iş performansı” ölçekleri ile kişilerden
değerlendirmelerde bulunmaları istenmiştir.
Araştırma sonucunda, kişilerin gelir düzeylerinin iş – aile çatışmasına etkisinin
olmadığı tespit edilmiştir fakat ücretteki düzey iş performansına büyük etki etmiştir. Çatışma
faktöründe, eşin çalışması durumu, çalışma süresi önem arz etmemiştir. Öte yandan kişilerin
gelirleri, unvan ve eğitim durumu önemli faktörler arasında yer almaktadır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili literatürdeki araştırma sonuçlarıyla
karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, E., Yılmaz, E.O. ve Seferoğlu,S.S.(2011).Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve Fırsatları
  • Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi(FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Akademik Bilişim. 2-4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya,ss.24-27. Dönmez, F.İ. (2009).Türkiye ve İsveç İlköğretim Okullarında Bilgisayar Eğitim –Öğretimi
  • Öğretim Programları Üzerine Bir İnceleme.Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi,Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, s.24-26. Eryılmaz, S. ve Akbaba, S.(2013).Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Eğilimler: Brıtısh
  • Journal Of Educatıonal Technology (Bjet) Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Değerlendirmesi.Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 52-82. Gürcan, H. (2008). Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi Öğrencilerinin BT Yeterliliklerinin
  • Ölçülmesi İçin Bir Model. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s.21-27. Hebenstreit, J.(1989). Bilgisayarın Eğitimde Kullanılması(İngiltere ve Fransa örnekleri) .
  • Çev:A.Ergin. Ankara Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 152-156. Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S.S.(2011).Eğitimde Fatih projesinin öğretmenlerin yeterlilik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya, s.2. Kaptan, S. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Tekışık web ofset. Ankara. 1998 KobiEfor Dergisi(2010).
  • Web::http://www.kobiefor.com.tr/2010pdf/aralik101048.pdf. adresinden 11.10.2012 tarihinde (FATİH) ulaşılmıştır. Eğitimde Projesi, bu bir reformdur.s.48
  • MEB, (2002). Milli Eğitim Bakanlığı Okullarda Bilgi teknolojileri Uygulamalarına Yönelik çalışmalar . Web:http:// okulweb.gov.tr/bakanlik-bilgi-teknolojileri.mht erişim tarihi yok
  • MEB, (2012). Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. projesi.meb.gov.tr/site/index.php adresinden 11.10.2012 tarihinde ulaşılmıştır. http://fatih
  • Odabaşı (1998), Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 6-9 Mayıs, 2008 ...
  • Özdemir , S. ve Kılıç,E.(2007). Integrating information and communacation technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907- 9
  • Silvernail, D. L., & Gritter, A. K. (2007). Maine’s middle school laptop program: Creating better writers. Portland: Center for Education Policy, Applied Research, and Evaluation,
  • University of Southern Maine Sezer, B.(2011).Bilişim teknolojilerinin eğitime kaynaştırılması:önem, engeller ve ülkemizde gerçekleştirilen projeler. XVI. Türkiye İnternet Konferansı, Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi,İzmir,s.12-18.
  • Tuti, S. (2005). Eğitimde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Performans Göstergeleri, Öğrenci
  • Görüşleri ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Uluyol, Ç.(2013).ICT integration in Turkish schools: Recall where you are coming from to recognise where you are going to.British Journal of Educational Technology, 44(1).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Altuğ Çağatay Bu kişi benim

Yusuf Işık Bu kişi benim

İdris Karslıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çağatay, A., Işık, Y., & Karslıoğlu, İ. (2014). BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 2(1), 64-83.
AMA Çağatay A, Işık Y, Karslıoğlu İ. BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. Mayıs 2014;2(1):64-83.
Chicago Çağatay, Altuğ, Yusuf Işık, ve İdris Karslıoğlu. “BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2014): 64-83.
EndNote Çağatay A, Işık Y, Karslıoğlu İ (01 Mayıs 2014) BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2 1 64–83.
IEEE A. Çağatay, Y. Işık, ve İ. Karslıoğlu, “BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ”, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 64–83, 2014.
ISNAD Çağatay, Altuğ vd. “BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 2/1 (Mayıs 2014), 64-83.
JAMA Çağatay A, Işık Y, Karslıoğlu İ. BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2:64–83.
MLA Çağatay, Altuğ vd. “BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, 2014, ss. 64-83.
Vancouver Çağatay A, Işık Y, Karslıoğlu İ. BİREYLERİN YAŞADIĞI İŞ-AİLE ÇATIŞMASININ İŞ PERFORMANSINA, AİLE TATMİNİNE VE AİLE ORTAMINA ETKİSİ. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2014;2(1):64-83.