Üretimin mekân seçimi, bunun bölgesel ekonomi üzerindeki etkisi yeni ekonomik coğrafya (YEC) tarafından yoğun biçimde incelenmektedir. Sayısız kanallar arasında, bir ekonomide sağlam bir iş ortamı ve yeni firmaların davranışı mekânsal farklılıkların anlaşılmasında kullanılır. Bu çalışma YEC’in önerdiği yaklaşımı uyarlayarak Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri arasında iş ortamında farklılaşmanın dinamiklerini inceliyor. 2008 Küresel Finans Krizi öncesi dönemine odaklanarak, bulgular iç ve dış talep ile makro ekonomik istikrarın bölgede iş ortamının gelişmesini uyardığını işaret ediyor. Diğer taraftan, tahmin sonuçları finansal derinleşmenin endüstriyel iş sektörleri üzerinde negatif etki yaptığını gösteriyor. Tahmin edilen modeller iş ortamının gelişmesi ile coğrafik yakınlık, bütünleşme düzeyi, kurumsal zemin ve yönetişim gibi diğer değişkenler arasında herhangi bir ilişki saptamadı.
Location decision of production, its direct and indirect consequences on regional economies are densely investigated by the new economic of geography (NEG) literature. Among numerous channels, formation of a sound business environment and the behavior of new firms in an economy are used in order to understand locational differences. This study adopts the approach offered by the NEG to scrutinize the dynamics and the differentiation of the business environment among the CEE countries. Focusing on the pre-2008 Global Financial Crisis era, findings indicate that domestic and external demand potential and macroeconomic stability stimulate the development of the business environment in the region. On the other hand, estimation results show that the financial deepening has negative impact on the industrial business sectors. The models estimated do not detect any relation between development of business environment and other variables considered such as geographic proximity, level of integration, the institutional background and governance.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |