Dördüncü sanayi devrimi olan Endüstri 4.0’ı temellendirerek ortaya çıkan Toplum 5.0 kavramı, gelişen ve hayatımızda büyük bir yer edinen teknolojilerin insan hayatına nasıl uyarlanabileceği sorusuyla yola çıkmıştır ve yapay zeka sistemleriyle toplumu geliştirmek amaçlanmıştır. Japonya’da ortaya çıkan ve birçok alanda uygulaması olan bu kavram, dünyada henüz çok yaygınlaşmış değildir. Bir bilgiyi insanlara ulaştırmanın en iyi yollarından birisi ise reklam filmleridir. Araştırma çalışmasında; kavramın Türkiye’deki yansımasının incelenmesi bakımından, Japonya’ya ait araba markalarının Türkiye’deki reklam filmlerinin içerik analizi yapılarak Toplum 5.0’ı temellendiren kategoriler kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye’de henüz Toplum 5.0 kavramının olmadığı tespit edilmiştir.
Toplum 5.0 Endüstri 4.0 sürdürülebilir kalkınma hedefleri ağ sistemleri reklam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies by İzmir Katip Çelebi University is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi tarafından yayımlanan Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies Attribution-NonCommercial 4.0 International ile lisanlanmıştır.